صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اظهارات جدید ترامپ درباره دولت روحانی
 خبر اول اینکه، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در تازه‌ترین اظهارنظر خود، ادعا کرده است که دولت وقت ایران در زمان ریاست جمهوری وی، پس از وضع تحریم‌های تازه خواهان انجام توافق با وی بوده و حتی این آمادگی را داشته است که به پیمان ابراهیم نیز بپیوندد. پیمان ابراهیم، توافق‌سازی میان برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی بود که با هدایت ترامپ و داماد وی، جرد کوشنر دنبال می‌شد. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با پادکست امریکایی «آل این» با بیان اینکه ایران پول نداشت و من کشورهایی را که می‌خواستند از ایران نفت بخرند، تحریم کردم، اظهارکرد: «در عین حال می‌توانستم با ایران کنار بیایم و معامله‌ای عادلانه انجام دهیم.» رئیس جمهور سابق امریکا این توافق ادعایی را «ساده» توصیف کرد و افزود: «توافق ساده بود؛ ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.  بجز این مسأله، ما در مورد همه مسائل دیگر می‌توانستیم صحبت کنیم و آنان از این گفت‌و‌گو بسیار خوشحال می‌شدند.» ترامپ ادامه داد که در زمان او، رهبران جمهوری اسلامی می‌خواستند که با او به توافق برسند، اما حالا چین هر ماه میلیاردها دلار نفت می‌خرد و مقابله با جمهوری اسلامی سخت‌تر شده است. ترامپ همچنین گفت که به این باور رسیده بود که دولت ایران نیز «در نهایت» به پیمان ابراهیم می‌پیوندد و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. امارات متحده عربی و بحرین در زمان ریاست جمهوری ترامپ و بر اساس پیمان ابراهیم، روابط خود را با اسرائیل عادی کردند.

اپوزیسیون: روزنه امیدی نداریم!
 خبر دیگر اینکه،  داریوش همایون، سلطنت طلب فراری با انتقاد از به اصطلاح احزاب فراری خارج نشین که انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرده‌اند، گفت که هر یک از این احزاب، نهایتاً 3 عضو دارند و حتی نمی توانند یک جلسه با حضور 100 نفر برگزار کنند. این ضدانقلاب فراری که درعین حال صاحب یک شبکه تلویزیونی هم هست، اظهارکرد: خبری آمده بود مبنی بر اینکه 16 سازمان و حزب (اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران) انتخابات را تحریم کرده‌اند. وی اضافه کرد: در این 16 سازمان سه جریان وجود دارد اعم از حزب و جنبش فلان و این سه حزب و جریان، جمعاً سه تا عضو هم ندارند. همایون با بیان اینکه اینها دستاوردهای ما (ضدانقلاب) بود،  اظهارکرد: شما به من روزنه امیدی نشان بدهید، مثلا بگویید 30 سال دیگر اتفاقی می‌افتد (و جمهوری اسلامی ساقط می شود). اما امروز هر سازمانی که می گوید من هستم و وجود دارم و کار می کنم، دروغ می گوید. اگر راست می گوید، یک جلسه با 100 نفر بگذارد یا تظاهراتی با حضور 500 نفر برگزار کنند.

نمی‌توانیم در برابر ایران
پیروز شویم
 شنیدیم که، هر روزی که می‌گذرد جریان اپوزیسیون ایران با صراحت بیشتری به شکست خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کند. در تازه‌ترین مورد، مهدی فلاحتی مجری و آرش عزیزی کارشناس شبکه ضدایرانی صدای امریکا روی آنتن زنده این شبکه اذعان کردند که اپوزیسیون دچار شکست‌های پی در پی شده و نمی‌تواند در مقابل ایران به پیروزی برسد. آنها همچنین تأکید کردند که تا صد سال دیگر نیز جریان ضدایرانی عاجز از کسب پیروزی خواهد بود و حاکمیت اسلامی ایران ادامه پیدا خواهد کرد. اذعان ضدانقلاب به شکست در مقابل ایران پس از آن شدت گرفت که دولت سیزدهم توانست به فاصله کمتر از یک سال، اسدالله اسدی دیپلمات سابق کشورمان و حمید نوری شهروند ایرانی را از زندان‌های بلژیک و سوئد آزاد کند.

نقض حکم اولیه توماج صالحی
 دست آخر اینکه،  وکیل توماج صالحی اعلام کرد حکم اشد مجازات این خواننده رپ در دیوان عالی کشور نقض شد. به گزارش ایسنا، امیر رئیسیان اظهار کرد: براساس حکم فرجامی شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور، پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد. همچنین شعبه دیوان در حکم خود ضمن نقض حکم اعدام، مجدداً تأکید کرده است که حکم حبس قبلی (۶ سال و سه ماه) بدون رعایت قواعد تعدد جرم بوده و برخلاف ماده ١٣١ و مازاد بر مجازات قانونی است. پیش از این، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اشد مجازات محکوم کرده بود که این حکم بدوی در دیوان عالی کشور مورد فرجام‌خواهی قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی