خبر

خسروانی سه سال محروم شد
کمیته بین‌المللی پارالمپیک امیر خسروانی، ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران را برای سه سال محروم کرد. امیر خسروانی، ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران به دلیل تخلف در قوانین ضد دوپینگ به مدت سه سال از تمام فعالیت‌های ورزشی این رشته محروم شد. در نمونه‌گیری ادرار او به تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ و پیش از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ماده ممنوعه‌ای وجود داشته که در فهرست مواد ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) قرار دارد. خسروانی از دی‌ماه سال ۱۴۰۲به خاطر مشکوک بودن نمونه آزمایش، از فعالیت ورزشی تعلیق شده است. مثبت شدن تست دوپینگ خسروانی موجب شد تا مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از او پس گرفته شود و تا دی‌ماه سال ۱۴۰۵ از حضور در فعالیت‌های ورزشی محروم شود.
 

تکواندو‌کاران در جام جهانی
تیم ملی تکواندو ایران در دو گروه بانوان و مردان برای حضور در جام جهانی راهی کره جنوبی خواهد شد. جام جهانی تکواندو به صورت تیمی روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات تیم‌های ساحل عاج، چین، مراکش، هند، ایران و کره جنوبی حضور دارند. بر همین اساس تیم ملی ایران با ترکیب مهدی عابدینی، محمد حسین یزدانی، علی خوش روش، امیر حسین بیضایی، ملیکا میرحسینی، یلدا ولی‌نژاد، ساغر مرادی و مهلا مؤمن‌زاده به کره رفت. تیم ملی تکواندو ایران در دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال طلای تیمی مردان و مدال برنز بخش ترکیبی شده بود.
 

ایران قهرمان ورزش زورخانه‌ای جهان شد
تیم ایران به مقام قهرمانی رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای رسید.  در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی کشورمان ایران در شهر اصفهان برگزار شد، بیش از ۳۰ شرکت‌کننده از کشورهای ایران، تاجیکستان، هند، لیتوانی، لهستان، سوریه، استونی، اندونزی، سریلانکا، تانزانیا، عراق، بروندی، رواندا، آذربایجان، فلسطین، بلاروس، ازبکستان، نپال، افغانستان و پاکستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم‌های ایران و عراق اول و دوم شدند. عراق و تاجیکستان نیز به طور مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی