سناریوی شوم تخریب آبی‌ها در فضای مجازی

سینا حسینی
خبر‌نگار

 بازخوانی اتفاقات روزهای اخیر در حوزه استقلال نشان می‌دهد جریان‌های پشت پرده که در جریان فصل بیست و سوم راهی برای رسیدن به مقاصد غیرفوتبالی خود پیدا نکردند، حالا بازی خود را تغییر داده‌اند تا به این ترتیب شاید بتوانند خواسته‌های غیرمعقول خود را به مالکان جدی باشگاه و کادرفنی بویژه جواد نکونام تحمیل کنند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده و بعید به نظر می‌رسد از این به بعد هم در روند فعلی تغییری ایجاد شود.
 با این وجود لیدرهای شناخته شده و مسأله‌دار این جریان‌ها با سمپاشی علیه مالکان استقلال و جواد نکونام خط تخریب آنها را با پول‌پاشی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با ابزارهای مختلف کلید زدند تا شاید تصمیم‌سازان باشگاه استقلال را مغلوب خود کنند، اما پرسشی که در برهه کنونی برای مخاطبان استقلال به وجود می‌آید این است که جریان مخرب به دنبال چه هدفی است؟
 بازخوانی رفتارهای این جریان اثبات می‌کند لیدرهای خارج‌نشین این جریان با فعالیت کادر مربیگری ایرانی (به جز یک نفر) در رأس هرم فنی استقلال بشدت مخالف است به همین دلیل از زمین و زمان ایراد می‌گیرند تا چوب لای چرخ مربی ایرانی غیرهمسو بگذارند تا به این ترتیب خواسته‌های خود را به کادرمدیریتی استقلال تحمیل کنند؛ اما اگر مربی آبی‌ها غیرایرانی باشد طیف مذکور با لطایف‌الحیل خود را به او نزدیک می‌کنند تا سیاست‌های خود را به صورت نامحسوس به کادرفنی دیکته کنند تا ضریب نفوذشان در تصمیم‌گیری‌های فنی را افزایش دهند و در چرخه تصمیم‌گیری نقش فعالی ایفا کنند.
 جواد نکونام همانند محمود فکری حاضر به باج دادن به این جریان نشد به همین علت سرشاخه خارج‌نشین، شمشیر را برای او از رو بست تا نکونام در استقلال موفق نشود. تلاش سی هفته‌ای این جریان به ثمر ننشست و نکونام با 67 امتیاز در سال نخست مربیگری در استقلال عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، اما از دست دادن قهرمانی دستاویزی برای جریان مافیایی مذکور شد تا حملات بی‌رحمانه به نکونام آغاز شود. همزمان با شدت گرفتن فاز تخریبی علیه نکونام، مالکان باشگاه استقلال نیز از حملات سنگین این گروه مخرب در امان نماندند چون هیچ یک از مدیران هلدینگ خلیج فارس و مقامات ارشد استقلال حاضر به باج دادن به این طیف نشدند به همین خاطر شدت پول‌پاشی آنها در این برهه افزایش یافت تا هشتگ‌های بودار و سیاه نمایی علیه استقلال شدت گیرد.
 با انتشار تصویر نماینده هلدینگ خلیج فارس با مدیر آکادمی و سرمربی استقلال، تلاش چند ماهه جریان خارج نشین نقش برآب شد تا مشخص شود فضاسازی و پول‌پاشی جریان‌های مخرب همیشه جوابگو نیست. قطعاً اگر این روال در سایر سطوح مدیریتی ورزش و فوتبال ایران شکل گیرد، نه تنها جریان‌های منفعت‌طلب و سهم‌خواه به خواسته‌های نامشروع خود دست پیدا نمی‌کنند بلکه جلوی حیف و میل بیت‌المال گرفته می‌شود اما اگر مدیران هلدینگ خلیج فارس همانند برخی مدیران سابق استقلال اسیر بازی‌های منفعت‌طلبانه جریان‌های بیرون فوتبال می‌شدند استقلال امروز مجبور به پرداخت غرامتی سنگین به جواد نکونام می‌شد و در کنار آن می‌بایست رقمی سنگین را صرف استخدام سرمربی جدید می‌کرد تا به این ترتیب محبوب باندهای مافیایی فضای مجازی لقب گیرد تا از حمایت آنها نفع ببرد در حالی که این حمایت‌ها در دنیای واقعی پشیزی ارزش ندارد.
 بدون تردید اگر مدیران فوتبال ایران با اراده‌ای قاطع با همین دست فرمان پیش می‌رفتند شاید امروز خبری از این فضای مسموم نبود اما مادامی که مدیران تازه‌وارد اولویت‌شان عکس انداختن با ادمین یک کانال تلگرامی و رفاقت با آدم‌های خارج‌نشین باشد اوضاع به همین منوال خواهد بود و امیدی به بهبود فضای کنونی نخواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی