از گوشه و کنار ایران

دستگیری مرد حیوان‌آزار در خوی
مرد حیوان‌آزار که روز عید قربان یک رأس گاو را به روشی هولناک و آزار دهنده با تبر ذبح و فیلم این حیوان‌آزاری را در فضای مجازی منتشر کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: این فرد که قصد قربانی کردن یک رأس دام را داشت، با ضربات متعدد تبر به سر حیوان و انتشار تصاویر ناراحت کننده آن، موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، ناراحتی و رنجش خاطر مردم شده بود. بدین ترتیب با اطلاع دستگاه قضایی موضوع در دستور کار قرار گرفت و این فرد دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده روانه زندان شد.
وی با ابراز تأسف از این اقدام فرد حیوان‌آزار در خوی اظهار کرد: شریعت اسلام ذبح شرعی را برای قربانی کردن حیوان تجویز کرده و سایر اعمال و اقدامات از صدر اسلام ممنوع اعلام شده و پرهیز از آزار بی‌جهت حیوان در شرع اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.
 
پسر گمشده در فینسک پیدا شد
نوجوان گمشده در منطقه تفریحی فینسک سمنان توسط پلیس و یگان‌های امدادی استان پیدا شد.
بنا بر اعلام فراجا، ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه یکم تیر خبر گم شدن این پسر 13 ساله که با خانواده‌اش برای تفریح به منطقه فینسک رفته بودند به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام شد و کارکنان انتظامی پاسگاه فولاد محله و نیروهای امدادی و همچنین جانشین انتظامی شهرستان مهدیشهر بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و عملیات جست‌و‌جو را آغاز کردند تا اینکه حدود ساعت ۴ بامداد شنبه دوم تیر وی در روستای بندبن پیدا و صحیح و سالم تحویل خانواده وی شد. منطقه تفرجگاهی و جنگل‌های فینسک حدوداً در ۵۵ کیلومتری شمال شرق سمنان واقع شده‌ است.
 
جاساز شیشه در بار کاه لو رفت
ترفند قاچاقچیان در انتقال 136 کیلو و 500 گرم شیشه به کشورهای حاشیه خلیج فارس لو رفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که افرادی قصد دارند محموله مواد مخدر از نوع شیشه را داخل گونی‌‌های علوفه (کاه) جاسازی و به استان خوزستان ارسال کنند و از آنجا به کشورهای عربی انتقال دهند که بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و پس از چند روز گشتزنی نامحسوس، 2 نفر را که پس از بارگیری علوفه (کاه) با یک دستگاه کامیون در یک دامداری با خودرو حرکت کردند تحت تعقیب قرار دادند و در یک فرصت مناسب خودرو را توقیف و به مقر انتظامی دلالت دادند.
حبیبی با بیان اینکه در بازرسی دقیق از این کامیون 136 کیلو و 500 گرم شیشه را که به‌صورت کاملاً حرفه‌ای درون گونی‌های کاه جاسازی شده بود کشف کردند، عنوان داشت: در بررسی تکمیلی مشخص شد مواد مخدر مذکور از مرزهای شرقی وارد شده و قاچاقچیان قصد داشتند آن را به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال دهند که ناکام ماندند. همچنین در این پرونده 3 نفر دستگیر شدند.
 
بازداشت «عقاب» خودخوانده در اردبیل
 فردی که با معرفی خود به‌عنوان عقاب ایران در فضای مجازی قدرت‌نمایی می‌کرد، دستگیر شد.
مرتضی طاهری فرد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل گفت: این پسر جوان که در فضای مجازی خود را عقاب ایران معرفی کرده و با کری‌خوانی و قدرت‌نمایی از دیگران برای درگیری و نزاع خیابانی دعوت می‌کرد، با اقدام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی و تعقیب صورت گرفته، شناسایی و با اجرای دستورات قضایی صادره توسط پلیس اطلاعات و امنیت دستگیر شد. با توجه به اینکه متهم در شرایط حساس سنی قرار دارد بعد از اقدامات قضایی برای مداخلات روان‌شناختی و تربیتی در اختیار واحد مددکاری دادستانی قرار گرفته است.

 عامل درگیری در یک مرکز درمانی بازداشت شد
فرمانده انتظامی شهرستان نور از بازداشت اراذل و اوباش و عامل بر هم زدن نظم عمومی درمانگاه حضرت زینب(س) خبر داد.
سرهنگ احمد امینی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری توسط یک اراذل و اوباش و اخلال در نظم عمومی یک مرکز درمانی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. با حضور پلیس در صحنه، عامل درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

کلاهبرداری 2 میلیاردی فروشندگان دوره‌گرد
 پنج فروشنده دوره‌گرد که از طریق کپی کارت‌های ‏بانکی مشتریان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.‎
سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی ساوجبلاغ گفت: در پی دریافت چند پرونده با موضوع برداشت از حساب بانکی به‌صورت غیرمجاز، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت. در بررسی مأموران پلیس فتا مشخص شد متهمان با سه دستگاه خودروی سواری پراید، پیکان وانت و آریسان در پوشش فروش اجناس و با استفاده از کپی کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به تهیه کارت هدیه و خرید از فروشگاه‌ها می‌کنند.
با تلاش پلیس رد عاملان این برداشت غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه پنج نفر را دستگیر کردند. متهمان اعتراف کردند در شهرهای بوئین زهرا، آبیک، قزوین، گرگان، تهران، اشتهارد و شهرهای استان گیلان اقدام به کپی کارت‌های بانکی و برداشت از حساب ۷۰ نفر شاکی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کرده‌اند.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید رمز کارت بانکی را شخصاً وارد کنید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.
 
سقوط مرگبار شمش فولاد روی سر کارگر خرم آبادی
 کارگر یکی از کارگاه‌های صنعتی مستقر در مناطق روستایی خرم آباد استان لرستان بر اثر حادثه کار جان باخت.
 به گزارش ایلنا، کارگر جوانی حین کار در یک کارگاه صنعتی بر اثر سقوط یک قطعه شمش فولادی از جرثقیل سقفی جان خود را از دست داد.
 منابع کارگری هویت کارگر جانباخته را «میلاد کمالی» ۳۰ساله اهل روستای «سراب یاس» خرم آباد عنوان کرده و گفتند: علت اولیه وقوع این حادثه نقص فنی جرثقیل اعلام شده است.
 
مرگ راننده  ایلامی با واژگونی تراکتور
 واژگونی تراکتور در روستای «سیاه خانی» شهرستان آبدانان استان ایلام جان راننده را گرفت. به گزارش ایلنا، یک راننده تراکتور به نام «امیر محمدی» در زمین‌های کشاورزی ارتفاعات روستای «سیاه خانی» شهرستان آبدانان استان ایلام بر اثر واژگونی تراکتور جان باخت.

جستجو
آرشیو تاریخی