خرید دام با چک جعلی ترفندی برای کلاهبرداری میلیاردی

گروه حوادث/ مرد شیاد که با ارائه چک‌های جعلی به روستائیان، گوسفند و گوساله‌های سنگین وزن می‌خرید، از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ عبدالله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری در روستاهای تابعه استان زنجان و بنا به حساسیت موضوع، بلافاصله کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی رسیدگی این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. طبق تحقیقات مشخص شد مرد کلاهبردار با پرداخت مبلغی اندک به عنوان بیعانه، با ارائه چک‌های مسروقه و جعلی حقیقی و حقوقی (شرکت‌های کاغذی و صوری) از دامداران و روستاییان  دام از جمله گوساله با وزن بالا می‌خرید. در بررسی‌های میدانی مشخص شد متهم مرد میانسالی است که با استفاده از جعل عنوان خود را دامدار معرفی کرده و با استفاده از چندین خط تلفن همراه بدون اصالت و با چرب زبانی و رفتارهای متقلبانه اقدام به جلب اعتماد دامداران می‌کرده است.
وی با بیان اینکه این کلاهبردار حرفه‌ای با استفاده از چک‌هایی که بیشتر به نام شرکت‌های کاغذی و صوری بوده اقدام به اخاذی می‌کرد، تصریح کرد: در نهایت با اقدامات فنی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های پلیس آگاهی ضمن شناسایی هویت متهم که سابقه‌دار بود، وی در مخفیگاه خود طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در تهران دستگیر شد.
سرهنگ «چولکی» با اشاره به کشف تعدادی سیم‌کارت و تصاویر ۴۰ فقره چک‌های سفیدامضا از گوشی متهم، خاطرنشان کرد: متهم ضمن انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های انجام شده به کار خود اعتراف کرد و گفت قربانیان خود را از طریق سایت‌های آگهی دهنده اینترنتی شناسایی کرده است. در این خصوص ۶  دامدار و مالباخته شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۴  مالباخته که ارزش تقریبی دام‌های بفروش رسیده آنها بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است، شناسایی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی