صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و سه - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

ایران در «ایران»

نامگذاری بلندترین پل خاورمیانه
به نام شهید رئیسی
کرج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت بویژه رئیس‌جمهور فقید و خدمات ارزنده ایشان در استان البرز، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به نام رئیس‌جمهور رئیسی نامگذاری می‌شود.
توحید شیریزاد  اظهارداشت: با توجه به اینکه شخص شهید جمهور در آذرماه گذشته از بزرگراه و پل در حال ساخت روی جاده چالوس دیدن کردند، بنا شد بزرگراه مذکور به نام شهید سلیمانی و پل به نام شهید رئیسی نامگذاری شود.
احیای 300 هکتار از اراضی ایران
در مرز جمهوری آذربایجان
اردبیل- وزیر کشور گفت: ۳۰۰ هکتار از اراضی کشورمان با اصلاح خط مرزی رود ارس به خاک جمهوری اسلامی ایران الحاق خواهد شد.
احمد وحیدی در جریان سفر یک روزه در بازدید از محل ساماندهی رود ارس در منطقه پارس‌آباد مغان، اظهارداشت: به دلیل ورود بخشی از جریان آب رود ارس از سمت کشور آذربایجان به خاک کشورمان، بخشی از خاک‌مان از دست رفته بود که نسبت به الحاق مجدد ۳۰۰ هکتار از اراضی کشورمان با طرف کشور جمهوری آذربایجان هماهنگی‌ لازم انجام شده است. وی افزود: بر اساس قول پیمانکار پروژه و پیگیری‌های ویژه و مستمر استاندار اردبیل این پروژه تا پایان شهریورماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
سرعت اینترنت در خراسان شمالی ۲۰۰برابر شد
بجنورد - سرعت اینترنت در استان خراسان شمالی با راه‌اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی از قول‌های رئیس جمهور شهید امروز با حضور وزیر ارتباطات ۲۰۰ برابر افزایش یافت.
مدیرکل فناوری و ارتباطات خراسان شمالی در آیین بهره‌برداری از این طرح، اظهار داشت: قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) دی ماه سال گذشته در بجنورد بین مخابرات استان و شرکت ارتباطات شاتل و قرارداد اجرای این طرح در سایر شهرها نیز با شهرداری‌ها به امضا رسید.
سیدعلی مرتضوی افزود: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.
جستجو
آرشیو تاریخی