صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و دو - ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۸

فضای مجازی

اسکورت عجیب یک ستاره نوجوان
ویدیویی از اسکورت نفس بازغی، بازیگر نوجوان و فرزند پژمان بازغی و مستانه مهاجر در پردیس رُز مال منتشر شده که در جریان اکران فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» حضور یافته و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
گفتنی است، کوچه ژاپنی‌ها فیلمی به کارگردانی امیرحسین ثقفی، نویسندگی امیرحسین ثقفی و علی اصغری و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی محصول سال ۱۳۹۸ است که اکنون در حال اکران است و این روزها ویدیوها و عکس‌هایی از بازیگران آن در اکران این فیلم سینمایی منتشر شده است. کاربری نوشت: «دیگه اینو ندیده بودم که نفس بازغی دختر پژمان هم محافظ داشته باشه!»
 
پایتخت7، این‌بار از تاجیکستان
سه سال از پخش آخرین قسمت یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیون «پایتخت» می‌گذرد؛ سریالی که در بحران کرونا تولید و در نوروز 1400 پخش شد؛ حالا خبرهایی درباره ساخت فصل جدید این مجموعه به گوش رسیده است. پیش از این نیز خبرهایی درباره اینکه برخی بازیگران قسمت‌های پیشین در این سری حضور ندارند منتشر و واکنش‌برانگیز شده بود.
اکنون بعد از مدت‌ها خبر رسید که تیم «پایتخت» در تاجیکستان مشغول فیلمبرداری بخش‌هایی از این سریال هستند تا دوباره پایتخت میهمان تلویزیون شود. هومن حاجی عبداللهی، بازیگر سریال «پایتخت» با انتشار پستی در صفحه شخصی خود با اعلام خبر آغاز کار «پایتخت ۷» نوشت: «شروع پایتخت ۷ به شیرینی رنگینکیه که بچه‌های پشت صحنه درست کردن».
 
چهره متفاوت مناظرات
پس از واکنش‌های کاربران در نقد طراحی دکور مناظرات انتخاباتی، صداوسیما در حرکتی دکور مناظرات را در دور دوم این برنامه تغییر داد و این تغییرات نیز واکنش‎‌های مثبت و منفی دیگری را برانگیخت. کاربری نوشت: «اقدام صداوسیما برای اصلاح دکور مناظره خوب و ستودنی بود. البته مناظره کلاً این شکلی نیست.» و کاربر دیگری نوشت: «در دکور مناظره ظاهراً متوجه خطای فاحش در نبود کاور در نحوه نشستن نامزدها شدن و دکور عوض شده و میز گذاشتن.
اما همچنان نحوه نورپردازی برنامه سیاه و ضدجذابیت و ناامیدانه است.» و دیگری با اشاره به شایعات درخصوص هزینه دکور نوشت: «بیشترین انتقادها در این بود که چرا دکور کپی شده از اجلاس داووس بود. نسبت به نور هم انتقاد بود اما برخی‌ دیگر هم نوشته بودند که در دکور برنامه، تصویری از رئیس‌جمهوری شهید هم باید باشد.»
 
زاگرس در آتش
طی روزهای گذشته شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده و مهیب در جنگل‌های شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و… لرستان بوده‌ایم. این آتش‌سوزی به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بسیار گسترده بوده و خسارت‌های زیادی به منابع طبیعی و جنگل‌های لرستان وارد کرده است. بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به محیط‌ زیست با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی به این فاجعه زیست‌محیطی واکنش نشان داده و خواستار تسریع در خاموشی این حریق از مسئولان محلی، استانی و کشوری شدند. اکنون انتشار ویدیوهایی از ضجه حیوانات هراسان از آتش موجی از اندوه را در فضای مجازی برانگیخت.
کاربری نوشت: «یک هفته است که جنگل‌های زاگرس در آتش می‌سوزد، توان دیدن ویدیوی ضجه حیوانات منطقه رو ندارم، امیدوارم هرچه زودتر باز با کمک‌های مردمی کوچک‌ترین کاری که می‌شود را انجام بدیم.» و کاربر دیگری از آتش‌سوزی در جنگل‌های استان کردستان نوشت. رضا ساکی، فعال محیط زیست نیز با انتشار ویدیویی در اینستاگرام از صداگذاری صدای حیوانات بر ویدیوهای منتشره گفت و به اهمیت زاگرس و این تراژدی از بین رفتن جنگل اشاره کرد.
 
چالش آکتور برای تهیه‌کننده
هستی مهدوی، بازیگر سریال آکتور در صفحه مجازی خود از صدور حکم جلب، توقیف اموال و ممنوع‌الخروجی مجید مطلبی، تهیه‌کننده‌ سریال آکتور خبر داد. او پیشتر نیز در شبکه ایکس مجید کریمی، از اعضای جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما را خطاب قرار داده و نوشته بود که: «آقای مجید کریمی که بر صندلی صنف تهیه‌کنندگان سینما نشسته‌اید، جواب تلفن من رو می‌دهید یا نه؟ طلب من رو از مثلاً آقایون سریال آکتور (مجید مطلبی و محسن زاهد و مهدی بدرلو) می‌گیرید یا نه؟ یک سال گذشت از شکایت من.»
جستجو
آرشیو تاریخی