صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

فرمانده فراجا:

سرقت و جرایم خشن از دغدغه‌های مردم و مسئولان است

گروه حوادث / فرمانده کل انتظامی نقش پلیس آگاهی را در کشف و پیگیری جرم‌های مختلف بسیار مؤثر دانست و بر رسیدگی به پرونده‌های رسوبی نیز تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فراجا که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، گفت:‌ پلیس آگاهی و درآمیختگی آن با افزایش احساس امنیت بسیار حائز اهمیت است. باید بدانیم که با روش‌های روزمره و کهنه نمی‌توان به جرایمی که امروز در حال رخ دادن است رسیدگی کرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه موضوع سرقت و جرایم خشن از دغدغه‌های مردم و مسئولان است، عنوان کرد: معتقدیم هر مقدار کشف جرایم خشن و خصوصاً سرقت با سرعت بیشتری انجام شود در پیشگیری از وقوع نیز تأثیرگذار خواهد بود و اگر مجرم بداند به سرعت دستگیر می‌شود قطعاً در ارتکاب جرم کمتر اصرار می‌ورزد.سردار رادان اضافه کرد: برخی از پرونده‌های رسوبی در مجموعه پلیس آگاهی وجود دارد که باید از طریق به کارگیری بازنشستگان و شاخص‌گذاری مناسب این پرونده‌ها بررسی شوند و با مشخص شدن زمان، به سرانجام رسید. استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز می‌تواند در کاهش بسیاری از جرایم مفید باشد و در این میان نباید از نقش تکلیف شهروندی و لزوم اقدامات پیشگیرانه غافل شد.
سردار رادان یکی از وظایف اصلی پلیس آگاهی را تدبیر و هوشمندی در کشف جرم، شناسایی و پیگیری عملیات مجرمانه و مؤثر بودن در پیشگیری از وقوع جرم‌ها عنوان کرد و در پایان با تقدیر از رئیس پلیس آگاهی و کلیه کارکنان این مجموعه اظهارکرد: کشف 33 درصدی جرایم در سه ماهه نخست سال عدد خوبی است ولی ما به این حد قانع نیستیم و تحقق 55 درصدی کشفیات توسط پلیس آگاهی نیز گرچه خوب است ولی از نظر من باید به کشف 70 درصدی در مدت باقی مانده از سال برسیم.
جستجو
آرشیو تاریخی