صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

11 کشته در سیل ساحل عاج
 بارش‌های سیل‌آسا در ساحل عاج جان 11 نفر را گرفت. به گزارش الجزیره و به گفته مقامات، دست‌کم ۱۱ نفر در آبیجان، پایتخت اقتصادی ساحل عاج، در پی باران‌های سیل‌آسا در اواخر هفته گذشته کشته شدند.‌
 میس بلموند دوگو، وزیر انسجام ملی، همبستگی و مبارزه با فقر روز چهارشنبه گفت: «طبق گزارش موقت ۱۱ قربانی کشته و شناسایی شده، چندین قربانی دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند و هفت زخمی اعلام شده است.»وی گفت که تعداد تلفات سنگین است و افزود که دولت در حال بسیج منابع برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده در هفته آینده است.باران‌های سیل‌آسا که در چندین منطقه در ساحل عاج، از جمله آبیجان، چندین محله را زیر آب برده است، بیش از ۳۰۰ نفر به محل امن و ۱۸ نفر دیگر به مراکز بهداشتی منتقل شدند.

 

۷ کشته در تصادف رانندگی در فرانسه
تصادف جاده‌ای در بخش مرکزی اور-ات-لوآر فرانسه، 7 کشته و 2 زخمی داشت. به گزارش یورونیوز، این تصادف بین سه دستگاه خودرو در جاده دپارتمان ۹۲۱ رخ داد. خودروی اول حامل پنج نفر بود که با خودروی دیگری که در جهت مخالف می‌آمد، برخورد کرد. در آن خودرو یک زن و شوهر حضور داشتند. خودروی اول سپس با وسیله نقلیه سومی که در جهت مخالف حرکت می‌کرد، برخورد کرد. پنج سرنشین خودروی اول و زن و شوهری که در خودروی دوم بودند در دم کشته شدند. دو نفر از سرنشینان خودروی سوم نیز مجروح و به بیمارستان محلی منتقل شدند.

 

فوت دست‌کم ۳۵ تونسی در مراسم حج
وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد که حداقل ۳۵ شهروند تونسی در مراسم حج امسال در عربستان سعودی جان خود را از دست دادند.
به گزارش الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیأت دیپلماتیک در ریاض و سرکنسولگری در جده در حال حاضر در حال هماهنگی با مقامات مرتبط سعودی و همچنین با خانواده‌های متوفیان هستند تا بتوانند مراحل دفن آنها را نهایی کنند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مراسم حج امسال همزمان با افزایش شدید دمای هوا در مکه و حضور شمار زیادی از زائران از ملیت‌های مختلف برگزار شد.

 

حمله با چاقو
در ایستگاه
 متروی شانگهای
مردی با حمله به رهگذران در ایستگاهی در خط شماره ۹ متروی شانگهای چین سه نفر را زخمی کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، در این حادثه یک مرد با چاقو به مردم حمله کرد اما توسط پلیس دستگیر شد. مقامات پلیس محلی همچنین اظهار کردند که مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 مظنون حادثه مردی ۵۴ ساله به نام «شن» است و علت حمله وی به مردم از سوی پلیس در دست بررسی است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی