از گوشه و کنار ایران

 آتش‌زدن شوهر به خاطر ازدواج دوم
 زن میانسال وقتی فهمید شوهرش دوباره ازدواج کرده است او را به آتش کشید.
سرهنگ مجید یگانه‌پور فرمانده انتظامی شهرستان شیروان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از مناطق روستایی شیروان، بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی به محل اعزام شدند. مأموران انتظامی در تحقیقات اولیه مطلع شدند که خانمی ۶۰ ساله با همسر ۶۵ ساله خود به علت ازدواج مجدد درگیر و دچار اختلافات خانوادگی شده‌اند و این خانم پس از نزاع و بحث همسرش را به آتش کشیده که بلافاصله توسط اهالی و اورژانس به بیمارستان اعزام شد ولی در نهایت این فرد به علت شدت سوختگی درگذشت.
فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با اشاره به اینکه مأموران همسر مقتول را کمتر از ۲ ساعت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده علت این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان
 اعضای باند پنج نفره که از داخل و بیرون یکی از زندان‌های کرج از طریق اینترنت از مردم در سراسر کشور کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی و افراد خارج از زندان دستگیر شدند.
  سرهنگ «رسول جلیلیان» رئیس پلیس فتا البرز گفت: این افراد با تشکیل یک باند کلاهبرداری، پس از اغفال شاکی‌ها و دریافت اطلاعات و رمز ورود به اینترنت بانک آنها اقدام به خالی کردن حساب‌های مردم در سطح کشور می‌کردند. طی بررسی‌های فنی و رد‌یابی مالی مشخص شد که متهمان پس از برداشت مبالغ از حساب‌های مردم و واریز آن به حساب مقصد به صورت الکترونیکی از فروشگاه‌ها و واحدهای مختلف صنفی طلا، سکه و امثال آن خرید کرده‌اند.
 رئیس پلیس فتا البرز افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، افرادی در بیرون از زندان به عنوان همدست متهمان داخل زندان اقدام به خرید کارت‌های عابر بانک از افراد معتاد و خرید طلا می‌کنند و هیچ نشانی از آنها وجود ندارد که با انجام اقدامات فنی پلیسی مخفیگاه متهمان در شهرستان شهریار شناسایی و دستگیر شدند. تاکنون بیش از ۳۰ نفر شاکی این پرونده از استان‌های مختلف کشور شناسایی شده‌اند.
 
حمله همراه بیمار به تکنیسین اورژانس
حمله همراه بیمار به تکنیسین اورژانس منجر به شکستگی بینی و آسیب به سر وی شد.
احمد مهدوی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری خانم ۵۳ ساله به دلیل بی‌تابی در فوت همسرش به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی، تصمیم بر انتقال بیمار به بیمارستان گرفته شد که هنگام انتقال، همراه بیمار از کارشناس فوریت‌های پزشکی سؤال کرد بیمار به کدام بیمارستان منتقل می‌شود، اما کارشناس به دلیل شلوغی محل و انجام اقدامات درمانی برای بیمار، متوجه سؤال همراه بیمار نشد و همین موضوع باعث عصبانیت همراه شد و او با چند تن از بستگانشان به کارشناسان ۱۱۵ حمله و اقدام به ضرب و جرح آنان کردند. این اقدام آنها منجر به آسیب از ناحیه سر و شکستگی بینی یکی از کارشناسان اورژانس و بستری شدن وی گردید.

مرگ شتر در برخورد با قطار
 برخورد قطار مسافربری تهران - بندرعباس با یک نفر شتر منجر به مرگ حیوان و آسیب به قطار شد.
شامگاه سه‌شنبه قطار مسافربری شماره 820 تهران-بندرعباس که ساعت 12: 15 ظهر سه‌شنبه 29 خرداد از تهران به بندرعباس حرکت کرده بود، حدفاصل یزد به بافق با یک نفر شتر برخورد کرد. در اثر این برخورد ضمن تلف شدن شتر، لوله‌های هوای قطار دچار شکستگی و آسیب شد که با اعزام نیروهای فنی به محل، رفع خرابی انجام و قطار رأس ساعت 30: 10 صبح چهارشنبه به همراه مسافران که همگی در صحت و سلامت کامل بودند به بندرعباس رسید.
 
شناسایی 4 نفر از عاملان آتش‌زدن جنگل‌های لرستان
 چهار نفر از عوامل عمدی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان شناسایی شدند.
سرهنگ سعید امیری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: 2 نفر نیز قبل‌تر شناسایی شده بودند که در جمع تعداد این افراد که عمدی موجب آتش سوزی‌های به نسبت گسترده در شهرستان‌های چگنی، کوهدشت و پلدختر شده‌اند به 6 نفر رسید. هفته‌های اخیر نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با ایثار و از خودگذشتگی در حال کشیک و اطفای حریق هستند و در مقابل تعدادی بدون در نظر گرفتن فواید و محاسن جنگل‌ها و مراتع، کمر به از بین بردن این منابع خدادادی و ارزشمند بسته‌اند.
 وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از عوامل حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان، انسانی است، ادامه داد: چهار نفر طی عملیات‌های پلیسی و ضربتی شناسایی شده‌اند. ناآگاهی، غرض ورزی با منابع طبیعی، تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای و آتش زدن پس چر مزارع، از دلایل بروز آتش سوزی عمدی عرصه‌های ملی است.
 وی توضیح داد: افرادی که از روی عمد موجب آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شوند به سه تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهند شد که انتظار می‌رود محکومیت‌های سختی برای افراد خاطی لحاظ شود.

مرگ قاچاقچی شیشه بر اثر گازگرفتگی
 قاچاقچی مواد مخدر بر اثر استنشاق گاز سمی ناشی از آتش زدن ماده مخدر شیشه جان خود را از دست داد.
 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، با گزارش محلی و رصد و اشراف بر فعالیت‌های گسترده ۲ نفر در زمینه‌ تولید و توزیع گسترده‌ موادمخدر صنعتی از نوعِ شیشه در شهر زاهدان واحد پلیس مبارزه با مواد مخدر با اخذ دستور قضایی به محل اعزام شدند.
 در کارگاه تولید شیشه که در پوشش یک منزل مسکونی بود، ۲ متهم با مشاهده مأموران در حال امحای مواد تولید شده بودند که در همین هنگام به دلیل نشت گاز سمی ناشی از موادمخدر صنعتی هر ۲ متهم دچار گازگرفتگی حاد شدند که به سرعت به مرکز درمانی اعزام و برابر گزارش پزشکی یکی از متهمان فوت کرد.
 در بازرسی از کارگاه، مقدار ۱۰۰ لیتر مایع محلول شیشه، ۳۲ کیلوگرم شیشه برای توزیع و یک قبضه سلاح تپانچه کشف و ضبط شد.

جستجو
آرشیو تاریخی