تــلاش بـی وقفــه برای بیرون کشیدن پیکر دو کارگر معدن

گروه حوادث/ فرمانده گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه در حالی که حجم ریزش معدن شازند را بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برآورد کرد از محبوس شدن ۲ کارگر این معدن زیر ۱۵ متر آوار کوه خبر داد.
سرهنگ «حسین ساجدی‌فر» افزود: محل محبوس شدن کارگران با کمک سگ‌های زنده یاب، دستگاه فلزیاب و امواج تلفن همراه کارگران، ردیابی و نقطه زنی شد و ۲ جبهه برای جست‌و‌جوی کارگران مد نظر است. جبهه اول مسیر ریزش کوه است که باید ایمن‌سازی شود و جبهه دیگر پایین کوه است که باید بازگشایی و آواربرداری از آن نقاط انجام شود. پیش‌بینی می‌شود سه روز آینده به محل نقطه‌زنی برسیم. ۴۰ نفر با تمام تجهیزات مورد نیاز از گروه مهندس رزمی با ایجاد کارگاه در منطقه مستقر شده‌اند و تمام تلاش خود را در جست‌و‌جوی کارگران محبوس شده به ‌کار گرفته‌اند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از معدن‌کاران شازند، در پیامی با توجه به ابعاد این سانحه کمیسیون صنایع و معادن مجلس را مأمور کرد نسبت به بررسی علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان و مقصران احتمالی اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به صحن ارائه کند.
سید مهدی فرحی قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت از محل حادثه ریزش معدن شازند بازدید کرد. وی، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان، بر تلاش مضاعف و استفاده از تمامی امکانات برای جست‌و‌جوی دو کارگر محبوس تأکید کرد.
معدن شن و ماسه شماره پنج شازند در جاده اراک - توره صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه جاری ریزش کرد و ۴کارگر به اسامی «محمد بوالحسنی»، «نصرت اله یارمحمدی»، «مجتبی نجفی» و «آیت‌ رضایی» 75 ساله که راننده بیل مکانیکی و کمپرسی بودند بر اثر ریزش کوه جان خود را از دست دادند. پیکر مرحومان «محمد بوالحسنی» ۶۱ساله بازنشسته شهرداری و ساکن روستای حک علیا و «نصرت اله یارمحمدی» ساکن روستای اکبر آباد پیدا
شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی