صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

مصاحبه و خبر

3 مدال آسیا برای شطرنج ایران
رامتین کاکاوند، آسنا گلی‌زاده و محمدطاها ملک‌نژاد در مسابقات شطرنج رده‌های سنی قهرمانی آسیا توانستند مدال طلا، نقره و برنز بخش استاندارد را کسب کنند.
مسابقات شطرنج رده‌های سنی آسیا در بخش استاندارد در ۹ دور و در آلماتی قزاقستان برگزار شد. در پایان دور نهم رامتین کاکاوند در رده سنی زیر ۱۲ سال صاحب مدال طلا، آسنا گلی‌زاده در رده سنی زیر ۸ سال صاحب مدال نقره و محمدطاها ملک‌نژاد در رده سنی زیر ۸ سال صاحب مدال برنز بخش استاندارد شدند. شطرنج ایران پیش از این در بخش سریع هم توسط مهسا علوی به مدال طلا رسیده بود .این رقابت‌ها از ۲۱ خرداد آغاز و تا یک تیرماه در شهر آلماتی ادامه خواهد داشت.


سهمیه نوشاد قطعی شد
فدراسیون جهانی تنیس روی میز سهمیه نوشاد عالمیان را تأیید کرد. با اعلام رسمی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نوشاد عالمیان از طریق رنکینگ جهانی در بازی‌های المپیک پاریس شرکت می‌کند. این بازی‌ها با حضور۶۶ بازیکن در بخش انفرادی برگزار می‌شود. ۱۲نفر از این بازیکنان از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شده‌اند که نوشاد عالمیان یکی از آنها است. نوشاد عالمیان در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز با ۵۱۱ امتیاز در رده ۵۲ جهان قرار گرفته و بدین ترتیب به عنوان سومین بازیکن از این فهرست، وارد بازی‌های المپیک شد.
 

وفایی با اسنوکری‌ها تمرین کرد
اردوی تیم ملی اسنوکر ایران با حضور حسین وفایی برای قهرمانی آسیا آغاز شد. این رقابت‌ها 8 تا 15 تیرماه به میزبانی شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود. در همین راستا تیم ملی اسنوکر ایران با ترکیب امیر سرخوش، علی قره گوزلو و آرمان دیناروند در بخش بزرگسالان و تیرداد آزادی پور، شایان للهگانی، شاهین سبزی و یزدان مکرم در بخش زیر ۲۱ سال تمرینات خود را استارت زدند که حسین وفایی به دلیل پایان فصل اسنوکر حرفه‌ای‌های جهان در ایران به سر می‌برد و با حضور در اردو به تمرین با ورزشکاران پرداخت.
 

جدال دختران در یک هشتم نهایی والیبال آسیا


 تیم والیبال دختران ایران امروز در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا به مصاف چین تایپه می‌رود. در ادامه این تورنمنت تیم کشورمان بعد از کسب یک پیروزی و یک شکست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و حالا در این مرحله باید به مصاف چین‌تایپه برود.
فاطمه شعبان خمسه، سرمربی تیم نوجوانان در خصوص این مسابقه می‌گوید: «از این تیم اطلاعاتی داریم و سعی کردیم در دو روز استراحت تیم بیشترین زمان را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها اختصاص دهیم تا بازیکنانم با برنامه و اطلاعات لازم برابر حریف خود به میدان روند.
چین‌تایپه تیمی سرعتی است و از کارهای ترکیبی متعددی در حملاتش استفاده می‌کند، بنابراین باید ذهن بازیکنان را آماده کنیم تا‌ بتوانند بر اساس توانایی که دارند عملکرد مناسبی در مصاف با این تیم ارائه دهند. امیدوارم با تمرکز و آرامشی که بازیکنان باید در این دیدار داشته باشند، بتوانند تمامی برنامه‌های کادرفنی را اجرا کنند و نتیجه خوبی مقابل چین تایپه کسب کنند.»


ناطق‌ نوری رئیس انجمن‌های ورزشی
با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، عباس ناطق‌ نوری با ۳۲رأی رئیس فدراسیون شد. این مجمع به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و عباس ناطق نوری از بین 6 کاندیدا با ۳۲ رأی از ۵۹ آرای مأخوذه مجمع برای چهار سال رئیس این فدراسیون  شد. سهراب آزاد خانکندی، عباسعلی اکبری، کامبیز ایوب‌زاده، یحیی دادوئی‌مقدم، محمد مرادی و عباس ناطق‌ نوری به عنوان کاندیدا شرکت داشتند. در این مجمع، عباس ناطق نوری۳۲رأی، سهراب آزاد ۲۰ رأی، کامبیز ایوب‌زاده۴رأی، عباسعلی اکبری یک رأی و محمد مرادی هم یک رأی به دست آوردند.

جستجو
آرشیو تاریخی