صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

قتل زن و مرد ایرانی در تورنتو

 پلیس کانادا از کشته شدن ۳ نفر بر اثر تیراندازی در یک ساختمان اداری در منطقه دان میلز شمال تورنتو خبر داد. به گزارش العالم، بعد‌ازظهر دوشنبه 28 خرداد‌ماه دو ایرانی ساکن شهر تورنتو در کانادا به نام‌های آرش میثاقی و سمیرا یوسفی به دست ضاربی که پلیس هویتش را منتشر نکرده است در دفتر کارشان به قتل رسیدند. گفته می‌شود ضارب پس از حضور پلیس در محل خودکشی کرده است.
طبق اعلام پلیس تورنتو کانادا، سه نفر پس از تیراندازی در یک دفتر تجاری و در نزدیکی یک مهدکودک و یک مدرسه جان خود را از دست دادند. طبق اعلام مقامات کانادا، یک زن و یک مرد در این تیراندازی جان خود را از دست دادند و به گفته پلیس تورنتو، جسد مظنون به تیراندازی نیز در نزدیکی محل حادثه پیدا شده است.
آلن بارتلت، سخنگوی واحد قتل و افراد مفقود شده پلیس تورنتو به خبرنگاران گفت که گمان می‌رود دو نفر از سه کشته این حادثه همکار باشند. او گفت که در آن زمان چهار نفر داخل دفتر بودند. وی گفت: می‌توانم بگویم فردی که ما فکر می‌کنیم مسئول تیراندازی است، میان کشته‌شدگان است.
پلیس کانادا از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص امتناع کرده است. به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، پلیس با بیان اینکه دو مرد و یک زن در محل حادثه کشته شده‌اند و یکی از آنها به عنوان عامل تیراندازی شناسایی شده، گفت که آنها معتقدند قبل از تیراندازی درگیری رخ داده است. یک مهدکودک و یک مدرسه ابتدایی واقع در نزدیکی محل حادثه در حالی که پلیس در حال تحقیق در مورد تیراندازی بود قرنطینه و همه کودکان این دو مرکز به والدین خود بازگردانده شدند.

 

رانش زمین در اکوادور
در پی وقوع رانش زمین در اکوادور و ادامه عملیات جست‌وجوی نیروهای امدادی، شمار قربانیان این حادثه به هشت نفر رسیده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، باران‌های شدید طی روزهای اخیر چندین استان اکوادور را تحت تأثیر قرار داد و منجر به وقوع رانش زمین شد که در پی آن خانه‌ها و وسایل نقلیه آسیب دیدند.  مقامات محلی اعلام کردند علاوه بر هشت مورد مرگ تأیید شده، ۱۱ نفر دیگر ناپدید و ۲۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
سیل و رانش‌ زمین در جنوب چین قربانی گرفت
 بارندگی و رانش زمین در جنوب چین تاکنون دست‌کم ۹ قربانی گرفته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، بارندگی شدید و سیل گسترده در جنوب چین باعث وقوع رانش زمین، قطع برق روستاها و از بین رفتن محصولات کشاورزی شد. همچنین تاکنون ۹ فوتی در این حوادث گزارش شده و در نواحی جنوبی چند نفر نیز ناپدید شده‌اند. به گفته مقامات محلی، تاکنون دست‌کم ۳۷۸ خانه فرو ریخته و ۸۸۰ هکتار از محصولات زراعی آسیب دیده است. سه بالگرد و بیش از ۲۰۰ تیم از امدادگران در جست‌وجوی بازماندگان و رساندن کمک به مناطق آسیب دیده بودند.

 

ادامه حریق جنگلی در کالیفرنیا
آتش‌سوزی در شمال غرب شهر «لس‌آنجلس» در کالیفرنیا که باعث تخلیه حدود هزار و 200 نفر از یک منطقه تفریحی شد، هنوز مهار نشده است. به گزارش الجزیره، این آتش‌سوزی تاکنون حدود 4 هزار و 850 هکتار را سوزانده است. به گفته مقامات ایالتی، حدود ۴۰۰ آتش‌نشان به همراه ۷۰ ماشین آتش‌نشانی و دو بولدوزر در حال مهار آتش هستند. این آتش‌سوزی که Post Fire نامیده می‌شود، فقط دو درصد مهار شده بود. تاکنون مصدومی ناشی از این حادثه گزارش نشده و علت وقوع آن در دست بررسی است.

 

غرق شدن ۲ قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا
 در پی غرق شدن ۲ قایق حامل پناهجویان در سواحل جنوبی ایتالیا دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز ناپدید شده‌اند. به گزارش یورونیوز، مقامات گارد ساحلی ایتالیا و آژانس‌های سازمان ملل ضمن تأیید این مطلب اعلام کردند بیش از ۶۰ نفر از سرنشینان ۲ قایق حادثه دیده که در میان آنها ۲۶ کودک نیز بوده‌اند، ناپدید شده‌اند. یک گروه امدادرسان آلمانی که کشتی امدادی «نادیر» را مدیریت می‌کند در همین ارتباط اعلام کرد ۵۱ نفر را از یک قایق چوبی در حال غرق شدن نجات داده است. به گفته مسئولان این گروه امدادرسان، ۲ نفر از افراد نجات یافته در وضعیت بیهوشی قرار داشتند و ۱۰ جسد نیز در عرشه زیرین یکی از قایق‌ها پیدا شده است.
 
آتش‌سوزی خانه‌ای در ایالت جورجیا با 6 کشته
آتش‌سوزی در خانه‌ای در جنوب شرقی ایالت جورجیا ۶ نفر از جمله سه کودک را به کام مرگ کشاند. به گزارش رویترز، افراد متوفی بین ۶ تا ۷۴ سال سن داشتند و پنج بازمانده به سرعت به بیمارستانی در آتلانتا، مرکز ایالت منتقل شدند. مقامات محلی گفتند که برخی از بازماندگان جراحات جدی دارند.  آتش‌نشانان نزدیک به ساعت ۵ صبح به محل حادثه در شهر کویتا در جنوب غربی آتلانتا اعزام شدند و براساس گزارش رسانه‌ها هنگام وقوع آتش‌سوزی ۱۱ نفر در داخل خانه بودند.
 
مسمومیت غذایی ۱۲۱ نفر در مسکو
121 نفر پس از نشان دادن علائم بوتولیسم، یک مسمومیت غذایی جدی، به مراکز پزشکی روسیه مراجعه کردند که حال بیش از ۵۰ نفر آنها وخیم است.
به گزارش خبرگزاری تاس، معاون شهردار مسکو، آناستازیا راکووا گزارش داد: «۵۵ نفر در حال حاضر در وضعیت وخیمی هستند که ۳۰ نفر از آنها در مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.» سازمان دیده‌بان حقوق مصرف کننده و رفاه انسانی کشور تأیید کرده است که این موارد مربوط به دو غذای آماده است که قربانیان طی دو روز گذشته مصرف کرده بودند. کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که یک پرونده جنایی در مورد این حادثه تشکیل داده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، بوتولیسم ناشی از غذا یک بیماری جدی و بالقوه کشنده، اما نادر است. این عارضه بویژه در غذاهای کنسروی که مواد نگهدارنده ضعیفی دارند ایجاد می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی