صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

 
میگوی تولیدی سیستان و بلوچستان راهی بازارهای جهانی شد
زاهدان -  معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: میگوی تولیدی استان به کشورهای کویت، مالزی، عراق، ترکیه، عمان، روسیه و امارات صادر شده است.
مسعود اصغری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای سه مرکز تکثیر میگو بوده که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی و مسئول بهداشتی (دامپزشک) مستقر فعالیت کرده و بخشی از پست لارو تولیدی مزارع پرورشی داخل و خارج استان را تأمین می‌کند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت پرورش میگوی قابل توجه و بیش از ۴۰ هزار هکتاری است که در سال‌های اخیر با همکاری بین بخشی دولتی و بهره برداران صنعت میگو برخلاف گذشته، تولید بدون رخداد بیماری را تجربه کرده، به گونه‌ای که در سال گذشته ۲ هزار و ۱۹۱ تن میگو برداشت شد. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با داشتن کیفیت و شرایط بهداشتی بسیار مناسب میگوی تولیدی و شرکت‌های بسته بندی آبزیان استان، حدود یک‌هزار و ۳۰۰تن آن، به کشورهای کویت، مالزی، عراق، ترکیه، عمان، روسیه و امارات صادر شده است.

افزایش غیر عادی  آلودگی هوای اصفهان
اصفهان - تندباد فصلی سبب خیزش غبار و افزایش چشمگیر آلودگی هوای اصفهان شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد فصلی موجب خیزش کانون‌های گرد و غبار از دشت سجزی، کانون‌های بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، اراضی رها شده و بستر خشک زاینده رود و افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی هوا شد. به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان روز گذشته  با افزایش غلظت آلاینده‌ها و گرد و غبار در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت. استانداری اصفهان به نقل از منصور شیشه‌فروش اعلام کرد: با نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان، افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی در حد ناسالم برای عموم، گزارش و ذرات گرد و غبار موجب کاهش میدان دید شد.  شیشه فروش با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار، خاطرنشان کرد: در این جلسه بر ممنوعیت هر گونه اقدامی که به افزایش آلودگی و گرد و خاک منجر شود از جمله آتش‌زدن ضایعات و بقایای گیاهی در مزارع، عملیات خاکبرداری و عمرانی، فعالیت معادن گچ و خاک و مصالح تأکید شد.

جستجو
آرشیو تاریخی