حوادث جهان

معلق ماندن 30 نفر بین زمین و آسمان
چرخ ‌و فلکی در یک شهربازی در امریکا دچار نقص فنی شد و افرادی که سوار آن بودند، برای مدتی به صورت وارونه آویزان ماندند.
به گزارش بی‌بی‌سی، سازمان آتش‌نشانی و نجات «پورتلند» اعلام کرد حدود ۳۰ نفر در شهربازی در شهر پورتلند در ایالت «اورگان» امریکا بعد از وقوع این حادثه نجات داده شدند. بنابر اعلام این سازمان، چرخ ‌و فلک در یکی از دورهایش گیر می‌کند و افرادی که سوار بودند از آن آویزان می‌مانند. برخی شاهدان این لحظات را وحشتناک توصیف کرده‌اند. مقامات آتش‌نشانی پورتلند گفته‌اند که این حادثه مصدومی نداشته است.
 
8 کشته در برخورد 2 قطار در هند
برخورد یک قطار باری با یک قطار مسافربری در شرق هند، دست‌کم 8 کشته و ۳۰  زخمی داشت. به گزارش روزنامه هندوستان تایمز، در پی برخورد یک قطار باری از پشت به قطار سریع‌السیر کانگچنجونگا در ایالت بنگال غربی در شرق هند، دست‌کم پنج مسافر کشته و ۳۰ مسافر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، این حادثه در حدود ۱۱ کیلومتری ایستگاه «جالپایگوری جدید» در شمال بنگال غربی، یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها در شرق و شمال شرق هند رخ داد. این قطار مسافربری از آگارتالا می‌آمد و به سمت ایستگاه سیالده در کلکته می‌رفت.
قطار سریع السیر کانگچنجونگا یک قطار روزانه است که ایالت بنگال غربی را به سایر شهرهای شمال شرقی هند متصل می‌کند. این قطار اغلب توسط گردشگرانی که به ایستگاه تپه دارجلینگ می‌روند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
4 کشته در مراسم عزاداری معاون رئیس‌جمهور مالاوی
در برخورد یک خودرو به عزادارانی که در مراسم تشییع جنازه معاون رئیس‌جمهور سابق مالاوی شرکت داشتند، 4 نفر کشته شدند. به گزارش الجزیره، این حادثه زمانی رخ داد که یک خودروی سواری با وسیله حامل جسد چیلیما به میان عزاداران برخورد کرد که بر اثر آن ۴ نفر، از جمله یک زن باردار کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند. چیلیما هفته گذشته در یک سانحه هوایی جان باخت. جسد او طی مراسمی به روستای نسیپه در منطقه نچئو در جنوب مالاوی رسید و روز دوشنبه به خاک سپرده شد.
 
مرگ 7 مسافر اتوبوس در آتش
آتش‌سوزی اتوبوس حامل مسافران یک جشنواره کلیسا در شهر روساپه، استان مانیکالند زیمبابوه حداقل هفت کشته برجا گذاشت. به گزارش الجزیره، شرکت پخش دولتی زیمبابوه روز دوشنبه اعلام کرد این افراد به یک جشنواره کلیسا می‌رفتند که اتوبوس آتش گرفت. رئیس کلیسای انگلیکان گفت که 14 نفر دیگر که حال سه نفر از آنها وخیم است، در بیمارستان بستری شده‌اند.
 
شلیک پلیس آلمان به مرد تبر به دست
پلیس فردی را که با تبر به هواداران در کنار ورزشگاه هامبورگ حمله می‌کرد، کشت.پلیس آلمان مردی را که در نزدیکی محل برگزاری دیدار لهستان- هلند، تبری به همراه داشت و به هواداران و افسران پلیس نزدیک ورزشگاه در هامبورگ حمله کرده بود، به ضرب گلوله از پا درآورد. پلیس سعی کرد با اسپری فلفل جلوی این حمله را بگیرد اما وقتی موفق نشد، به سمت فرد یادشده شلیک کرد.
 
4 کشته در برخورد کامیون با مینی بوس
برخورد یک کامیون با مینی‌بوس در ناحیه موهزا در منطقه تانگا در شمال تانزانیا، حداقل ۴ کشته و ۴  زخمی برجا گذاشت. به گزارش الجزیره، مکتی مسنگی، سرپرست فرماندهی پلیس منطقه تانگا گفت: این حادثه زمانی رخ داد که کامیون در روستای تانگانیکا در امتداد بزرگراه دارالسلام-آروشا به مینی‌بوس برخورد کرد.مسنگی گفت: در زمان فاجعه، مینی‌بوس به دلیل نقص فنی در کنار جاده پارک کرده و در حال تعمیر بود. راننده کامیون پس از تصادف ناپدید شد و پلیس در تعقیب وی است.
 
آلوده شدن جزیره سنتوزا به مواد نفتی
نشت نفت ناشی از برخورد  یک قایق لایروبی حامل پرچم هلند با یک تانکر حمل سوخت سنگاپوری، بخشی از خط ساحلی جنوبی این کشور از جمله جزیره گردشگری «سنتوزا» را آلوده کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، هر چند اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور  در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشت نفت مهار شده و لکه نفتی شکل گرفته نیز جمع‌آوری شده ولی گزارش رسانه‌های محلی از ادامه عملیات پاکسازی سواحل سنگاپور حکایت دارد. کارشناسان تأیید کرده‌اند که وقوع جزر و مد موجب شده تا بخشی از لکه نفتی به سمت جزایر جنوبی سنگاپور از جمله سنتوزا و یک منطقه حفاظت شده طبیعی منحرف شود؛ مناطقی جذاب برای میلیون‌ها گردشگر که به دلیل ادامه تلاش‌ها برای پاکسازی، سواحل آنها به روی مردم بسته شده است. وزیر توسعه ملی این کشور گفته است آژانس ها و سازمان‌های مرتبط در تلاش برای مهار نشت و پاکسازی مناطق آسیب‌دیده هستند. وی همچنین از مردم خواست از ساحل و اسکله آلوده دور بمانند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۸ کشتی و ده‌ها کارگر همچنان در حال پاکسازی سواحل جنوبی سنگاپور از این لکه نفتی هستند. مقام‌های محلی وعده داده‌اند که طی روزهای آتی کمک‌های بیشتری را برای رفع این معضل زیست محیطی به کار خواهند گرفت.

واژگونی قایق در هند با 6 کشته
یک افسر پلیس روز دوشنبه اعلام کرد حداقل ۶ نفر بر اثر واژگونی قایق‌شان در ایالت بیهار در شرق هند در رودخانه غرق شده‌اند. به گزارش هندوستان تایمز، این حادثه در منطقه بره در نزدیکی شهر پاتنا، مرکز ایالت رخ داد. هنگام واژگونی قایق در مجموع ۱۷ نفر سرنشین آن بودند. در حالی که ۱۱ نفر نجات یافته‌اند، شش نفر ناپدید شدند. پلیس محلی گفت: این قایق در حالی که از اومانات گات به دیارا در حرکت بود، در وسط رودخانه گانگا واژگون شد.

جستجو
آرشیو تاریخی