فرمانده فراجا:

مبارزه با قاچاق کالا مأموریت حیاتی پلیس است

گروه حوادث/ فرمانده کل انتظامی کشور استفاده از تکنولوژی‌های نوین، مانیتورینگ مداوم و همکاری با سازمان‌های مربوطه را لازمه شناسایی و مبارزه با شبکه‌های قاچاق کالا دانست.
سردار «احمدرضا رادان» در پنجاه و هفتمین جلسه قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی فراجا، افزود: مبارزه با قاچاق کالا توسط پلیس امنیت اقتصادی یکی از مأموریت‌های حیاتی این مجموعه و سایر بخش‌های انتظامی از جمله پلیس گمرک است که به دنبال کاهش فساد و حفظ نظم در بازارهای مختلف است. قاچاق کالا نه تنها منجر به تضعیف اقتصاد کشور می‌شود بلکه سلامت و امنیت شهروندان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار و رهایی از آسیب‌های احتمالی آن، نیاز به همکاری فعال مردم وجود دارد. سردار رادان مقابله با کالای قاچاق را نیازمند اقدامات قاطع و هماهنگ از سوی پلیس عنوان کرد و گفت: با افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های لازم به منظور شناخت کالای اصلی و تشخیص کالای قاچاق، از این ضربه به اقتصاد و کشور جلوگیری کنیم.
عالی‌ترین مقام ارشد انتظامی همچنین، تقویت همکاری بین پلیس امنیت اقتصادی و سازمان‌های مربوطه مانند گمرک و دادگستری را در افزایش کارایی این اقدامات تأثیرگذار خواند و گفت: مبارزه با قاچاقچیان عمده یکی از چالش‌های بزرگ در جامعه است که نیازمند همکاری و هماهنگی بین انتظامی، گمرک و سایر نهادهای ذی‌ربط است.
 وی افزود: افزایش نظارت در مرزها، به‌کارگیری تجهیزات نوین برای تشخیص و متوقف کردن قاچاقچیان، همکاری با نیروهای امنیتی و افزایش سطح آگاهی عمومی از مخاطرات قاچاق را از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه است و البته همکاری با کشورهای همسایه و تقویت همکاری بین‌المللی را نیز از مواردی می‌توان عنوان کرد که به دستیابی به اهداف مبارزه با قاچاق کمک می‌کند. فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه برای بالا بردن آمار کشفیات و مبارزه با جرم‌ها نباید به هیچ کسی ظلم و سوء استفاده شود، ادامه داد: اصلی‌ترین هدف اجرای عدالت و قانون مبارزه با جرم است و این باید بدون تبعیض و به روش‌های قانونی صورت گیرد و هرگونه تضییع حقوق و تخلف از سوی افراد نه تنها باعث افت اعتماد عمومی به نهادهای انتظامی می‌شود بلکه ممکن است به عواقب منفی برای سازمان‌های مربوطه و اعتبار آنها منجر شود.
جستجو
آرشیو تاریخی