از گوشه و کنار ایران

ناکامی‌سارقان در سرقت از لوله اصلی انتقال نفت ارومیه
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ناکام ماندن عوامل ایجاد انشعاب غیرقانونی از لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی در بخش نازلوی ارومیه خبر داد.
ناصر عتباتی گفت: ۲ متهم با تخریب لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی در بخش نازلوی ارومیه قصد داشتند پس از افتتاح این پروژه فرآورده‌های نفتی را به صورت غیرقانونی سرقت و به نفع شخصی بهره‌برداری کنند. با هوشیاری گشت‌های رضویون بسیج، سپاه و همکاری نیروی انتظامی‌و ورود قاطع مقام قضایی موضوع در دستور کار قرار گرفت و ضمن کشف جرایم ارتکابی ۲ متهم در این زمینه دستگیر شدند و تحت قرار مقام قضایی قرار گرفتند و قاضی رسیدگی کننده دستورات لازم را به اداره شاکی برای اصلاح تجاوز و تخریب صورت گرفته صادر کرد.
 
اتوبوس خالی آتش گرفت
نقص فنی اتوبوس تهران - آبادان باعث آتش گرفتن آن در محور دهکرد بروجرد شد.
سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس راه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح دوشنبه یـــک دستــــــگاه اتوبوس ولوو که از مبدأ تهران به مقصد آبادان به همراه ۱۶ مسافر، راننده و کمک راننده در حرکت بوده حوالی روستای دهکرد بروجرد دچار نقص فنی شد. بلافاصله عوامل انتظامی، پلیس راه و دستگاه‌های امدادی در محل حاضر و مسافران تخلیه شدند اما ناگهان خودرو به علت نقص فنی دچار آتش‌سوزی شد. این حادثه خسارت جانی نداشت و برابر نظر کارشناس‌، نقص فنی خودرو علت آتش‌سوزی تشخیص داده شد.
 
برادرکشی به‌خاطر اختلاف
پسر جوانی که به دلیل اختلاف با برادرش او را کشته و سپس متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ علی کرمی‌رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: پس از قتل جوان ۳۴ ساله‌ای در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم متواری در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه شدند و پس از هماهنگی‌های لازم محل را به محاصره درآورده و طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند. پسر ۲۶ ساله در بازجویی‌ها به قتل برادرش اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر مشکلاتی که با او داشته دست به چنین اقدامی‌زده است.
 
3 مصدوم در انفجار کپسول گاز
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از مصدوم شدن سه نفر در حادثه انفجار سیلندر گاز در شهرستان لالی خبر داد.
عارف شرهانی گفت: ساعت ۹:۳۵ دوشنبه از طریق تماس با سامانه ۱۱۵ موضوع انفجار سیلندر گاز در یک منزل مسکونی در روستای تراز شهرستان لالی گزارش داده شد.
وی با اشاره به اعزام دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه افزود: در این حادثه دو مرد ۴۷ و ۱۸ ساله و یک زن ۴۵ ساله مصدوم شدند و هر سه مصدوم سوختگی ۵۰ و ۶۰ درصد داشتند. مصدومان قبل از رسیدن آمبولانس ۱۱۵ با وسیله شخصی به بیمارستان امید لالی انتقال یافتند. در این حادثه منزل مسکونی تخریب شد.
 
مرگ پسر موتورسوار با بی‌احتیاطی راننده کامیون
راکب موتورسیکلت در اثر برخورد با کامیون کشنده در محور زنجان – طارم جان باخت.
سرهنگ محمد حسن خلجی رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف در محور زنجان - طارم بلافاصله مأموران انتظامی‌و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون کشنده برخورد داشته که راکب ۱۶ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و سرنشین مجروح شده توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی انتقال داده شد.خلجی تصریح کرد: با حضور مأموران انتظامی‌و امدادی در محل حادثه، کامیون کشنده و موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شدند و عوامل پلیس راه از صحنه تصادف بازدید کردند که علت توسط کارشناسان پلیس راه رعایت نشدن حق تقدم و بی‌احتیاطی از جانب کامیون اعلام شد.
 
دستگیری قاتل فراری در قم
فـرمانـــــدهـــــــی انتظامی‌استان قم از دستگیری یک قاتل فراری پس از هشت ماه کار اطلاعاتی خبر داد.
روابط‌عمومی
‌فـــرمانـــدهـــــــــی انتظامی‌استان قم در توضیح این خبر اعلام کرد: مرد فراری که چندی پیش به علت جرایم خشن زندانی شده بود، پس از آزادی از زندان شهریور سال گذشته در یک نزاع خیابانی، فرد ۳۵ ساله‌ای را به قتل رساند و فرار کرد. بعد از هشت ماه کار اطلاعاتی، مخفیگاه وی شناسایی شد و باتوجه‌ به حساسیت موضوع و مسلح بودن قاتل به سلاح گرم، تیم نوپوی یگان ویژه پاسداران استان قم وارد عمل شد و با استفاده از اصل غافلگیری قاتل فراری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
 
کلاهبرداری به بهانه رهن ارزان خانه
مرد جوانی که با ترفند درج آگهی رهن منزل مسکونی در سایت اینترنتی‎ از 8 نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
سرگرد حسین سپهوند رئیس پلیس فتای لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی مراجعه و اعلام ‏شکایت تعدادی از شهروندان، پیگیری موضوع در دستور کار مأمورین ‏پلیس فتای لرستان قرار گرفت.‏ در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی رهن منزل با قیمتی بسیار مناسب و پایین‌تر از قیمت منازل هم‌رده، در یک سایت اینترنتی ضمن قرار ملاقات حضوری با متهم مبالغی را به‌عنوان بیعانه و یا مبلغ کامل رهن به ایشان پرداخت کرده و متهم پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده و تلفن همراه خود را خاموش کرده است. کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را در خرم‌آباد شناسایی و دستگیر کرده و در اختیار مقام قضایی قرار دادند.سپهوند تصریح کرد: این فرد با انجام قرار حضوری با قربانیان و نشان دادن منزلی که متعلق به ایشان نبوده، آنها را فریب داده و در مجموع ۸ میلیارد ریال را از آنها به‌عنوان بیعانه دریافت کرده است.
 
4 کشته در تصادف مرگبار یزد
تصادف دو خودرو و پرت شدن یکی از خودروها به مسیر مقابل و برخورد با دو خودروی دیگر منجر به مرگ 4 نفر شد.سیدحسین طباطبایی مدیر روابط عمومی‌اورژانس استان یزد گفت: حادثه ناگوار ساعت 23:46 شنبه 26 خرداد در زیرگذر میدان مهدیه یزد رخ داد. چهار واحد امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. این تصادف زنجیره‌ای شامل برخورد چهار خودرو، پراید، پژو 405، نیسان وانت و پژو 207 بود و شدت برخورد به حدی بود که چهار نفر از سرنشینان خودروها در همان صحنه حادثه جان باختند.طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین سه نفر دیگر که دچار مصدومیت‌های جدی شدند، بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شدند تا تحت درمان قرار گیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی