صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

 حمایت از توسعه زیرساخت‌های ژن‌درمانی
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری از تدوین بسته حمایتی برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ژن‌درمانی خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمدصادق خیاطیان در بازدید از پیشرفته‌ترین مرکز باروری و درمان ناباروری خاورمیانه و در نشست مشترک با متخصصان این مجموعه گفت: وظیفه و رسالت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است و براین اساس، اولویت‌هایی را مشخص کرده‌ایم. وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم مدنظر صندوق نوآوری بخش سلامت است که از دو جنبه مسأله‌محوری و توسعه زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) باید مورد حمایت قرار گیرد. در این حوزه، ژن‌درمانی به عنوان یک اولویت مهم محسوب می‌شود، اما تاکنون نقشه‌ راه روشنی تدوین نشده است. از این رو در صندوق نوآوری آمادگی داریم بسته حمایتی را برای رفع نواقص و کمبودهای موجود و کمک به توسعه هرچه بیشتر این حوزه تدوین کنیم. وی حفظ و همچنین کمک به بازگشت نخبگان را از محورهای جدی مدنظر رئیس‌جمهور شهید دانست و افزود: آن شهید والامقام حتی به بنده مأموریت داده بودند پیشنهادهایی از جمله کمک به تولید فراسرزمینی شرکت‌های دانش‌بنیان را برای تصویب آیین‌نامه در هیأت دولت ارائه کنم.
کاهش دورریز محصولات زراعی
 با محصولات فناورانه
یکی از گروه‌های صنعتی دانش‌بنیان با هدف کاهش دورریز محصولات زراعی و باغی، چندین نوع سیستم‌ خشک‌کن محصولات را ارائه کرد.
سید جلیل موسوی، مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما به صورت تخصصی بر تولید و طراحی انواع سیستم‌های صنعتی متمرکز شده‌ایم و خشک‌کن‌های گرمایی، فریزدرایر، خشک‌کن دوار، خلأ، مایکروویو و یکسری خشک‌کن‌های صنعتی لواشک تولید کرده‌ایم.وی افزود: در سیستم خشک‌کن‌های فریزدرایر محصولات از طریق فرایند تصعید خشک می‌شوند و استفاده از این روش ضمن حفظ شکل ظاهری محصول، طعم و مزه میوه نیز به طور کامل حفظ خواهد شود. موسوی اظهار کرد: با استفاده از این روش می‌توان بدون بهره‌گیری از مواد نگهدارنده، میوه خشک‌ شده را به مدت ۱۵ سال و بدون نیاز به سردخانه نگهداری کرد.مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: ارزش مواد غذایی این محصولات که با استفاده از دستگاه فریزدرایر خشک شده‌اند، به صورت حداکثری حفظ می‌شود. وی با تأکید بر اینکه دستگاه فریزدرایر این شرکت بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده است، خاطرنشان کرد: این سیستم‌ها علاوه بر تجاری‌سازی در کشور، به ۳۰ کشور دنیا نیز صادر شده است.
این فناور اضافه کرد: این نوع سیستم‌ها بیشتر مورد نیاز کشورهای فعال در زمینه تولید میوه از جمله روسیه، ترکیه و کشورهای مستقر در خط استواست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی