صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا
سهام جزئی دولت در بخش‌های مختلف با دستور رئیس جمهور شهید در آخرین نشست شورای اصل ۴۴، امسال باید واگذار شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند. وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری خودروسازان در گزارشی اعلام کرد: واگذاری سهام دولت در خودروسازان، پیچیدگی‌هایی داشته است و در دولت‌های گذشته نیز وجود این پیچیدگی‌ها و در عین حال فقدان عزم لازم مانع از به نتیجه رسیدن آن شده است. گره گشایی از این موضوع پیچیده در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور شهید با جدیت دنبال شد و در چند نشست هم‌اندیشی با خبرگان و فعالان صنعت خودرو تلاش شد تا بهترین راهکار برای واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی یافته شود. در آخرین جلسه شورای اصل ۴۴ قانون اساسی که با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد، بر اجرای فرامین رهبری در خصوص واگذاری سهام دولت در بخش‌هایی که سهام جزئی دارد، تأکید و دستوراتی به مسئولان مربوطه در دولت داده شد.

انتشار ۲۴.۹ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی در سال‌جاری
مبلغ تأمین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال‌جاری۲۴۹۶۷ میلیارد تومان، بوده که از این مبلغ تاکنون ۳۸،۰۴۱ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال‌جاری پرداخت شده است.
وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال‌جاری نسبت به انتشار و اوراق مرابحه عام دولتی به مبلغ
 350،000،000 میلیون ریال و نیز عرضه آن اوراق اقدام کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همچنین عرضه عمومی مجموعاً مبلغ 20507 میلیارد تومان به صورت نقدی از محل فروش اوراق تأمین شد.
لازم به ذکر است با احتساب مبلغ فروش اوراق در هفته‌های قبل، تاکنون مجموعاً 24967 میلیارد تومان، دولت از طریق انتشار اوراق نقدی تأمین مالی کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی