صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبـــار

ولی امر مسلمین جهان در پیامی خطاب به حجّاج بیت‌اللّه‌الحرام تأکید کردند
برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و امریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم و پرشکوه حج، «گستره انسانی» و «قوت عاملِ معنوی اسلام» را دو جانبِ فریضه حج خواندند و با اشاره به فجایع غزه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیستی و حامیانش بخصوص امریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.
رهبر انقلاب اسلامی در این پیام با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج، آن را برای مسلمانان قوت قلب و برای بدخواهان هراس‌انگیز و پُرهیبت دانستند و خاطر نشان کردند: قرآن ضمن بیان راز و رمزهای ترکیب پیچیده حج، آن را مظهر آرامش اخلاقی و سازش مسلمانان و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرفی می‌کند و حج‌گزاران باید اندیشه و عمل خود را به این معارف پرفروغ نزدیک‌تر کنند و هویت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به عنوان سوغات ارزشمند سفر حج به خانه برگردانند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایات رژیم بی‌رحم و البته رو به زوال رژیم صهیونیستی در غزه افزودند: مسأله برائت، امسال برجسته‌تر از گذشته است زیرا فجایع غزه جای هیچگونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه مسلمانان باقی نگذاشته است و این برائت باید در قول و عمل ملت‌ها و دولت‌ها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلادان و حامیانشان تنگ کند.
رهبر انقلاب اسلامی در فراز پایانی پیام خود با تجلیل از مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه، تأکید کردند: باید از این مقاومت پشتیبانی همه جانبه شود.

سردار سلامی:
شهید امیرعبداللهیان دیپلماسی مقاومت را رونق داد
مراســـــــــم گرامیداشــــت شهـــــــــید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر فقید امور خارجه، ظهر شنبه با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در وزارت خارجه برگزار شد.
حسین سلامی در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان حدود ۳۳ ماه سنگرنشین دستگاه سیاست خارجی کشور بود، اظهار کرد: ایشان دارای شجاعت اخلاقی و سیاسی بود و با کمک همکارانشان در وزارت خارجه یک کارنامه درخشان در عرصه سیاست خارجی کشور از خودشان به یادگار گذاشتند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید امیر عبداللهیان زبان دیپلماسی مقاومت و دیپلماسی متعارف را به‌خوبی بلد بود.
سلامی اظهار کرد: در زمان فعالیت ایشان، سیاست خارجی ما منحصر به روابط با دولت‌ها نبود و ایشان دیپلماسی مقاومت را رونق دادند و امیرعبداللهیان همچون دستگاه سیاست خارجی جبهه مقاومت عمل می‌کرد. اوج همکاری ما با آقای امیرعبداللهیان در عملیات وعده
صادق بود.
سلامی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه وقتی ایشان مسئولیت سیاست خارجی کشور را برعهده گرفت، تصور در بیرون این بود که با روی کار آمدن این تیم که معتقد به ارزش‌های اسلام و قواعد انقلابی است و این مسائل را در سیاست خارجی در دستور کار قرار می‌دهد، یک انسداد سیاسی ایجاد می‌شود و ایران به سمت انزوا می‌رود، گفت: در آن مقطع دشمن به دنبال انزوای سیاسی ایران بود و در واقع می‌خواست ایران بزرگ را از مجموعه جهانی جدا کند و درواقع با این کار دامنه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در محیط منطقه‌ای و دیپلماسی را مهار کند.
آنها درواقع یک آرزوی بلندپروازانه را در این ارتباط درمورد ایران در ذهن داشتند و تلاش داشتند که این راهبرد را در کنار سیاست تحریم به پیش ببرند. در آن مقطع ما شاهد نقطه تقاطع سیاست‌های خطرناک دشمنان علیه کشور بودیم.

جستجو
آرشیو تاریخی