صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

داوران از وضعیت فعلی به شدت گلایه دارند
خاطیان را مادم‌العمر محروم کنید
 درحال حاضر کمیته داوران را می‌توان یکی از کمیته‌های بلاتکلیف فدراسیون فوتبال دانست، چرا که بعد از استعفای خداداد افشاریان از ریاست کمیته داوران فدراسیون شایعاتی در خصوص حضور برخی از داوران در پرونده فساد در فوتبال مطرح شد. در این بین در جدیدترین اخبار منتشر شده، نام 3 داور در ارتباط با این پرونده مطرح شد که موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی و بیژن حیدری جزو این افراد هستند. البته دیروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حمایت از این داوران موضوع موردنظر را تکذیب و اعلام کرد با افرادی که این اخبار نادرست را منتشر می‌کنند، از طریق مراجع قضایی ذیصلاح برخورد خواهد شد. یکی از این داوران در خصوص اتهامات موجود به «ایران» می‌گوید: «مردم خودشان قاضی منصفی هستند و می‌توانند با استفاده از برخی کدها افراد خاطی را شناسایی کنند. برخی از افراد خاطی برای برداشتن فشار از روی خودشان افراد دیگری را معرفی می‌کنند تا با فشار کمتری مواجه شوند.»  درحال حاضر با موضوعات مطرح شده، فشار روی جامعه داوری و داوران بیشتر شده است و در واقع فدراسیون فوتبال برای برداشتن این فشار باید افراد خاطی را معرفی کند. این داور سرشناس که نخواست نامش فاش شود، می‌افزاید: «فرد یا افرادی که معرفی می‌شوند قطعاً از جامعه داوری طرد خواهند شد. هواداران بدانند که 95 درصد از داوران ما پاک هستند و با عشق کار خود را انجام می‌دهند. قضاوت ما در هفته‌های پایانی لیگ به اندازه قضاوت کل داوران لیگ برتر بود و فدراسیون بازی‌های حساس را به ما می‌دهد، حال چگونه می‌شود که نام ما در پرونده فساد در فوتبال مطرح می‌شود؟ داوران در ایران با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و برخی‌ها با بیان موضوعات اینچنینی آرامش ذهنی را از داوران می‌گیرند و بعد انتظار دارند تا داور بدون اشتباه قضاوت کند.» او در خصوص بلاتکلیفی کمیته داوران بیان می‌کند: «ما باید برای فصل جدید تمرینات‌مان را آغاز کنیم، بنابراین فدراسیون باید افراد خاطی را معرفی و مادام‌العمر محروم کند.»


ضمانت اجرایی قانون سقف بودجه
جریمه و کسر امتیاز از تیم‌های خاطی
 قانون سقف بودجه برای دومین سال پیاپی به تأیید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید و بر این اساس سقف بودجه تیم‌های لیگ برتری 352 میلیارد تومان اعلام شد که این مبلغ در صورت قهرمانی و کسب مجوز حرفه‌ای تا 425 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت. یکی از موضوعات بازدارنده در بحث قانون سقف بودجه برخورد با خاطیان است. در سال گذشته خاطیان با کسر امتیاز مواجه شدند. در آن مقطع تیم‌های سپاهان و پرسپولیس به ترتیب با کسر 4 و یک امتیاز مواجه شدند البته در آن زمان زور فدراسیون فوتبال به خاطیان نرسید اما در فصل پیش‌رو بحث ضمانت اجرایی این قانون اولویت اصلی فدراسیون فوتبال است و در واقع فدراسیون برای فصل پیش‌رو برنامه‌ای برای تیم‌های متخلف دارد تا به بهترین نحو ممکن خاطیان را جریمه کند. در این بین شنیده می‌شود که کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده این اختیار را به کمیته انضباطی داده تا در صورت تخطی هر یک از تیم‌ها از سقف قرارداد، باشگاه متخلف را به جریمه نقدی و کسر امتیاز محکوم کند. البته در این قانون تنها، باشگاه متخلف به کسر امتیاز محکوم خواهد شد و هیچ امتیازی به تیم‌های رقیب داده نمی‌شود.


خبر خوب برای پرسپولیسی ها
عضو هیأت مدیره پرسپولیس گفت: باشگاه منابع مالی لازم برای پرداخت بخش دیگری از مطالبات بازیکنان و تعهدات مالی باشگاه به اعضای تیم را ظرف چند روز آینده از طریق بانک شهر تأمین خواهد کرد ولی برای انجام امور اداری و پرداخت مبلغ مربوط به آن به جهت محرومیت مدیرعامل در محدودیت هستیم. همچنین برای پرداخت بخشی از تعهدات مالی به بستانکاران چون هتل‌ها، داروخانه و … همچنین پرداخت حقوق پرسنل به امضا و تأیید مدیرعامل نیاز خواهد بود.
 

تزریق بیش از 100 میلیاردی مالک جدید
معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس گفت: بانک شهر از زمان واگذاری سهام در دو ماه گذشته، بیش از صدمیلیارد تومان به باشگاه تزریق کرده است. همچنین رایزنی و جلسه با سایر بانک‌های حاضر در کنسرسیوم برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مالی، اقتصادی و تجاری ایشان در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این موارد باشگاه در ارتباط با مباحث درآمدی چون اسپانسرینگ و بهره‌برداری از نام و نشان باشگاه در تولید محصولات و ارائه خدمات، مذاکراتی داشته اما نهایی شدن مباحث و انعقاد قرارداد نیاز به حضور شخص مدیرعامل دارد.


حلالی علیه اوسمار
اسماعیل حلالی پیشکسوت پرسپولیس درباره اوسمار و جدایی‌اش گفت: من فکر می‌کنم این پرسپولیس بود که به اوسمار اعتبار داد. اگر الان اوسمار از تیم‌های خارجی دیگر پیشنهاد دارد به خاطر این است که پرسپولیس به او اعتبار داده است. همین الان هم می‌گویم که او سرمربی نیست و وقتی به ایران آمد به عنوان مربی آمد اما باشگاه در مقطعی تصمیمی گرفت که او را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

جستجو
آرشیو تاریخی