صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای 49 درجه و بالاتر هشدار داد
بارش‌های شدید در راه ۱۱ استان
سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید محلی، صاعقه، سیلاب ناگهانی، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به کشاورزان ۱۱ استان خبر داد.
بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (یکشنبه) در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال استان‌های فارس و کرمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی خواهد داد. طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و مناطق واقع در دامنه‌های شرقی البرز نیز وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج است.
 
بهره‌مندی 4700 روستای کشور از آب آشامیدنی با همراهی خیران
ساری- مدیرعامل مجمع خیران آبرسانی آب آشامیدنی کشور گفت: به چهار هزار و ۷۰۰ روستا در کشور باهماهنگی شرکت‌های آبفا و خیران در سال‌های اخیر آبرسانی شد.
محمد جاجبی در همایش سراسری مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور افزود: برنامه‌های بلند مدتی برای رفع کم آبی و کاهش تنش آبی در روستاها در دست اقدام داریم. مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران نیز با اشاره به اینکه در این همایش میزبان مجمع خیرین ۱۳ استان کشور هستیم، اظهارداشت: مجمع خیرین آبرسان مازندران از سال ۱۴۰۱ کار خود را با هدف ضرورت هم افزایی در استفاده از ظرفیت خیرین به‌منظور ارتقای سلامت و دسترسی مردم بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به آب شرب بهداشتی آغاز کرد. بهزاد برارزاده ادامه داد: احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در شهرستان سیمرغ، حفر چاه و لوله‌گذاری شبکه آبرسانی در چالوس، هبه ۱۰۰ قطعه زمین در سطح استان و کمک‌های نقدی خیرین در شهرهای ساری، نور و سیمرغ توسط خیران در حال انجام است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی