صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

خبر

پر کردن خلأهای فرهنگی با ارتباط مستمر بین والدین و فرزندان
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر لزوم پُر کردن خلأهای فرهنگی و کاهش آسیب‌ها، گفت: این امر نیازمند مهارت‌آموزی در ارتباط دانش‌آموزان با والدین است.
به گزارش مهر، انسیه خزعلی، در اختتامیه پنجمین دوره آموزشی «ارتقای مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز»، ضمن تسلیت فقدان شهدای خدمت که وجودشان در زمان حیات مغتنم بود و با شهادتشان نیز حرکت انسجام ملی را رقم زدند، افزود: در آیات و روایات فراوانی به اهمیت خانواده و تربیت نسل جدید اشاره شده و این نشان دهنده اهمیت زیربنایی این موضوع است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، طرح «ارتقای مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز» ویژه والدین کلید خورد. به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ هوای تنفس است و اگر این هوا مسموم شد، هیچ یک از مسائل دیگر جامعه اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و…، از سلامت برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیر بنای اقتصاد و سیاست است و بخش وسیعی از آن به آموزش و پرورش، والدین و دانش‌آموزان مرتبط است، افزود: اگر دانش‌آموزان آموزش ببینند اما نتوانند با والدین خود ارتباط مؤثر برقرار کنند، والدین مهارت ارتباط با دانش‌آموزان را نداشته باشند همچنان مشکل آسیب‌ها در جامعه وجود خواهد داشت. از همین رو این دوره‌ها را با والدین آغاز کردیم و با محوریت زیست عفیفانه و شناخت فرزندان وارد تعامل و بحث‌های تربیتی شدیم.
خزعلی خطاب به حاضران در مراسم، گفت: شما مشاورین و معاونین پرورشی و رؤسای انجمن اولیا و مربیان، افسران جنگ نرم هستید، جنگی که باید آمادگی‌های گوناگونی را برای آن کسب کرد و اگر در این جنگ مجهز به سلاح روز نباشیم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی