از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس در ایذه
مأمورپلیس شهرستان ایذه حین مأموریت در یکی از خیابان‌های شهر با شلیک گلوله به شهادت رسید.
حسن نبوتی فرماندار ایذه شامگاه پنج‌شنبه گفت: در پی گزارش و تماس تلفنی برای رسیدگی به یک مورد تخلف در خیابان ستارخان ایذه، ستوان یکم اصغر خلیلی‌مهر به همراه همکارانش برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شد. درهنگام حضور مأموران در محل، ناگهان از سمت یک زمین خالی افرادی شروع به شلیک به سوی مأموران کردند که ستوان‌ یکم «اصغر خلیلی‌مهر» مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
این شهید متولد شهرستان باغ‌ملک، از نیروهای خدوم انتظامی بود که حین انجام وظیفه برای تأمین و حفظ نظم و آرامش جامعه در شهرستان ایذه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از وی دو فرزند به یادگار ماند.

متهم محکوم به خرید کتاب درسی 350 دانش آموز شد
یک متهم در ارومیه به جای مجازات حبس به تأمین هزینه ثبت‌نام کتب تحصیلی سیصد و پنجاه دانش‌آموز در یکی از مدارس مناطق محروم محکوم شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به حکم جایگزین حبس یک محکوم گفت: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، ناصر عباسی رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی ارومیه با احراز شرایط قانونی، درحکمی متهم پرونده را به تأمین هزینه ثبت‌نام کتب تحصیلی برای سال جدید نزدیک به سیصد و پنجاه نفر از دانش‌آموزان در یکی از مدارس مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان ارومیه به ارزش سی میلیون تومان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مکلف کرد. در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام‌المنفعه مورد تأکید است.

سرنشینان پراید زیر میکسر جان باختند
واژگونی کامیون میکسر بتن روی خودروی پراید در اتوبان شهید کسایی تبریز منجر به مرگ سه نفر شد.
وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براساس گزارش کارشناسان اعزامی اورژانس، کامیون به دلیل نامعلومی که از سوی پلیس در دست بررسی است روی پراید واژگون شده و منجر به فوت سه نفر در محل حادثه شد و همچنین چهار مصدوم تحت اقدامات پزشکی به بیمارستان امام رضا انتقال یافتند.

قتل زن تنها به خاطر سرقت طلا
زن میانسال که در خانه‌اش واقع در شهرستان دیوان دره تنها زندگی می‌کرد از سوی سارقان به قتل رسید و طلاهایش سرقت شد.
 سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: سارقان این زن ۶۵ ساله را که در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد به خاطر سرقت طلاهایش، سر بریدند. پس از وقوع این حادثه تلخ، پیگیری و بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری قاتل و یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت اما هنوز عاملان قتل دستگیر نشده‌اند.

دستگیری شوهر فراری با شلیک پلیس
مرد جوانی که همسرش را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده و خانه‌اش را آتش زده بود، ساعاتی پس از ارتکاب جرم در بندرعباس دستگیر شد.
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح این خبر بیان کرد: عصر سه‌شنبه گذشته درپی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی برقتل زن جوانی در خانه اش، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی و گشت انتظامی کلانتری ۱۶ بندرعباس در محل حاضر شدند. بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل در محل نشان داد که یکی از اتاق‌های خانه دچار آتش سوزی شده و زن جوان ۲۷ ساله در منزل بدون علائم سوختگی و با علائم خفگی در قسمت گردن فوت کرده و قاتل نیز از محل متواری شده است. در تحقیق از بستگان مقتول مشخص شد وی با همسرش اختلاف شدید داشته و بعد از قتل نیز با یک دستگاه پراید فرار کرده است. بدین ترتیب ردیابی‌ها ادامه یافت تا اینکه متهم در بلوارامام حسین شهر بندرعباس با شلیک پلیس به لاستیک خودروی وی، در کمتر از پنج ساعت دستگیر شد.
متهم انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی با همسرش عنوان کرد.

انهدام باند بزرگ شرط‌بندی و مسابقه در قفس
گروه حوادث: سر شبکه‌ شرط‌‌بندی همراه با برگزارکنندگان مبارزات خشن و زیرزمینی در شهرستان ملارد از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران اعلام کرد، پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران پس از شناسایی سرشبکه برگزارکننده‌ مسابقات زیرزمینی داخل قفس توسط اتباع غیرمجاز و برخی گردانندگان داخلی در استان‌های تهران و قزوین در عملیاتی ویژه تعداد ۶۰ نفر از اتباع غیرمجاز و ۳۰ نفر تبعه داخلی را که در مبارزات، شرط‌بندی و قمار نقش داشتند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کرده است. همچنین سرشبکه و عاملان اصلی برگزاری بازداشت و محل مبارزات پلمب شده است. مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران در پایان تأکید کرد که لازمه برگزاری مسابقات ورزشی در چهارچوب قانونی با کسب مجوز رسمی و رعایت ایمنی و سلامت افراد شرکت کننده بویژه جوانان و نوجوانان قابل انجام است.

تهدید همسایه ها با کلاشینکف به خاطر هزینه های ساختمان
گروه حوادث: فردی که به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های ساختمانی در شهرک وائین شهریار با سلاح کلاشینکف همسایه‌ها را تهدید کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ پیمان فتاحی فرمانده انتظامی شهریار در این باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری مسلحانه در شهرک «وائین» شهریار، با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله گشت انتظامی در محل حضور پیدا کرده و به بررسی گزارش پرداخت. در بررسی و تحقیق مأموران انتظامی مشخص شد سه نفر از همسایگان یک ساختمان به دلیل نپرداختن هزینه نظافت و شارژ ساختمان با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده‌اند و یک نفر از آنها، در این درگیری از سلاح کلاشینکف به عنوان تهدید استفاده کرده است.
 این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهم یک تیغه سرنیزه سلاح کلاش کشف شد و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از منزل و خودروی متهم، یک قبضه اسلحه کلاش و ۳ تیغه خشاب کلاش به همراه ۹۰ تیر جنگی کلاش و یک قبضه شمشیر کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی