از گوشه و کنار ایران

قتل عام خونین در مطب دندانپزشکی
مرد مسلح که با ورود به مطب یک دندانپزشک در شهرستان زرنق هریس در آذربایجان شرقی اقدام به شلیک گلوله کرده بود، سه نفر را به قتل رساند و خودکشی کرد.
جلال پیری دادستان شهرستان هریس درباره این حادثه گفت: بعداز ظهر سه‌شنبه مرد جوانی با یک قبضه سلاح کلت کمری وارد درمانگاه این شهرستان شد و به دلایل شخصی ناگهان به سوی دندانپزشک، همسر دندانپزشک و دو بیمار که در محل حضور داشتند شلیک کرد.
در این حادثه تیراندازی همسر دندانپزشک و یک نفر از مراجعه‌کنندگان به علت اصابت گلوله در دم فوت کردند و دکتر رضا مبصری و یک بیمار نیز مجروح شدند.
ضارب نیز بعد از این اقدام خودکشی کرد. با حضور پلیس و بازپرس جنایی در محل مجروحان به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شدند اما صبح چهارشنبه دندانپزشک مجروح نیز جان باخت و آمار قربانیان این حادثه به چهار نفر رسید.
انگیزه ضارب از این جنایت هولناک در دست بررسی است.
 
سگ‌هار باز هم قربانی گرفت
دختر 8 ساله‌ای که هفته قبل مقابل خانه‌شان در شهرستان نکا بر اثر حمله سگ‌هار زخمی‌شده بود شامگاه سه‌شنبه در بیمارستان جان باخت.
فیلم حمله سگ‌هار به ضحی 8 ساله هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم دختربچه را می‌بینیم که مقابل خانه کنار یک خودرو ایستاده که ناگهان سگی از سر کوچه به سمتش حمله کرده و سروصورت او را گاز می‌گیرد. دختر کوچولو که ترسیده بود به سختی خود را از چنگ سگ رها کرد و به خانه پناه برد. اما پس از انتقال وی به بیمارستان و با وجود تزریق واکسن‌هاری دخترک پس از یک هفته جان باخت.
به گفته پزشک معالج علت فوت ضحی‌هاری سگ اعلام شد و نمونه دوم برای درجه‌هاری به آزمایشگاه فرستاده شد.
 
مرگ سه کارگر در مزرعه پرورش شترمرغ
سه کارگر هنگام حفر چاه در یک مزرعه پرورش شترمرغ بر اثر گازگرفتگی جان باختند.
سرهنگ سیدجلال حسینی فرمانده انتظامی‌شهرستان سرخه در استان سمنان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ریزش قنات در یکی از مزارع پرورش شترمرغ در حوزه پاسگاه لاسجرد شهرستان سرخه بلافاصله تیم‌های این فرماندهی به محل اعزام شدند. پس از حضور در محل و بررسی به عمل آمده مشخص شد که سه نفر از اتباع بیگانه اهل افغانستان که مشغول حفر چاه فاضلاب بوده‌اند، دچار گازگرفتگی شده و جان باخته‌اند. با حضور مقام قضایی و عوامل امدادی آتش‌نشانی و هلال احمر در محل اجساد حادثه‌دیدگان از چاه خارج شد. در بررسی به‌عمل آمده مشخص شد رعایت نکردن اصول ایمنی و بی‌احتیاطی منجر به بروز این حادثه شده است.
 
سلفی مرگبار زوج جوان در جاده
سلفی گرفتن زوج جوان در خودرو منجر به تصادف و مرگ آنها شد.
سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: زوج جوانی هنگام حرکت و رانندگی در جاده مشغول عکس انداختن با گوشی از خود بودند که در کمتر از چند ثانیه غفلت و بی‌توجهی به جلو، از زیر شاسی کامیونی که از روبه‌رو می‌آمده سر در آوردند و در دم جان باختند. در بیشتر موارد شاهد سهل‌انگاری و انجام حرکات نابجا هنگام رانندگی منجر به تصادفات مرگبار هستیم که برخی از این رفتارها استفاده از موبایل حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، مشغول شدن به فعالیت‌های فکری همچون حساب و کتاب و در مورد اخیر عکس گرفتن از خود هنگام رانندگی است.
 
قتل به خاطر اختلاف قدیمی
عامل اصلی قتل یک تبعه افغانستانی در رفسنجان در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.
سرهنگ سادات‌حسینی جانشین فرمانده انتظامی‌رفسنجان در تشریح این خبر گفت: با اعلام خبر یک نزاع جمعی که در بلوار خلیج فارس شهر رفسنجان بین چند نفر از اتباع بیگانه رخ داد، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند. در بررسی اولیه توسط مأموران مشخص شد سه نفر از اتباع به دلیل برخی اختلافات خانوادگی و مشکلات قدیمی‌با هم درگیر شده‌اند و در این میان، پسری ۲۱ ساله با ضربات چاقو بشدت مجروح شده و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده است.
این مسئول انتظامی‌با بیان اینکه در همان صحنه نزاع متهم اصلی و سه نفر از افرادی که در این نزاع حضور داشتند دستگیر شدند گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کردند.
 
انهدام باند سارقان مسلح موتورسیکلت
فرمانده انتظامی‌استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند ۶ نفره سارقان مسلح و کشف ۱۵ سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در عملیات ویژه پلیس چابهار خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شهرستان چابهار موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در نهایت محل اختفای باند سارقان شناسایی و ۶ سارق با هماهنگی قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند و در بازرسی اولیه یک دستگاه موتورسیکلت و تعدادی گوشی و اموال سرقتی دیگر کشف و ضبط و متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات انجام شده به ۱۵ فقره سرقت مسلحانه انواع موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند. تحقیقات برای دستگیری سایر همدستان، کشف سلاح، اموال مسروقه و شناسایی سایر شاکی‌ها ادامه دارد.
 
مهار آتش‌سوزی سنگین بدون تلفات جانی
آتش‌سوزی گسترده و سنگین در فروشگاه و انبار لوله و اتصالات واقع در طبقه همکف یک مجتمع مسکونی تجاری ۷ طبقه در شیراز مهار شد.
هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این حادثه ساعت ۲۰ سه‌شنبه، ۲۲ خردادماه رخ داد و به علت سنگین بودن آتش‌سوزی ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در محل حاضر شدند. این حادثه در فروشگاهی به مساحت 300 متر مربع در طبقه همکف مجتمع ۷ طبقه با 80 واحد مسکونی در ۲ بلوک مجزا رخ داد. شعله و دود ناشی از حریق در طبقه همکف با کاربری انبار و فروشگاه لوله و اتصالات به طبقات فوقانی سرایت کرده بود که تیم عملیاتی در محل حاضر شده و نسبت به خروج ساکنین در طبقات و نجات افراد اقدام کرده و همزمان از سرایت حریق به طبقات فوقانی و فروشگاه پوشاک مجاور جلوگیری و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند. این حادثه تلفات جانی نداشت و علت حادثه در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی