گذشت از قصاص پسر عمو به حرمت خادم الرضا

گروه حوادث/  خانواده مرد جوانی که به دست پسر عمویش به قتل رسیده بود، با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و حرمت خادم الرضا از قصاص قاتل گذشتند.
 فیصل مزرعه رئیس دادگستری دزفول گفت: حدود 18 ماه پیش فردی در مراسم فاتحه‌خوانی یکی از بستگان به دلیل اختلاف قبلی با پسر عموی خود درگیر شد و او را به قتل رساند که این حادثه به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها منجر شد. قاتل با ابراز ندامت از این کار از شورای حل اختلاف استان به منظور جلب رضایت خانواده مقتول درخواست کمک کرد که پرونده برای حل و فصل به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.
رئیس دادگستری دزفول بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری‌های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین نشست با خانواده مقتول رضایت آنها را جلب کنند و اولیای دم بدون هیچ گونه پیش شرطی، رضایت بی‌قید و شرط خود را از قصاص قاتل فرزندشان به حرمت خادم‌الرضا اعلام کردند و به این فرد خطاکار زندگی دوباره بخشیدند.
مزرعه با تجلیل از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان و سران عشایر در حل و فصل این پرونده، گفت: عملکرد شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها مؤثر بوده است.
جستجو
آرشیو تاریخی