صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

احمد محمود‌زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در ماده ۱۵ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی هفت شاخص مربوط به تعیین شهریه شامل (تورم، موقعیت و فضای آموزشی، تجهیزات، فوق برنامه و…) مشخص است و بر اساس مصوبه امسال، میزان افزایش شهریه مدارس متناسب با مؤلفه‌های الگو و ارائه برنامه‌های آموزشی و پرورشی در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و فعالیت‌های فوق برنامه درسی و غیر درسی تعیین شد.
به گزارش ایرنا، محمودزاده بیان کرد: بر اساس الگوی تعیین شهریه و در ترکیبی که در ماده ۱۶ دیده شده هر منطقه از کشور به ازای هر مدرسه پس از بررسی نهایی در کمیته شهریه مناطق، وفق قانون بارگذاری شهریه‌ها انجام شد.
وی در خصوص میزان متغیرهای شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳بیان کرد: نزدیک به ۴۰ درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد شده و قریب به ۳۴ درصد شهریه‌های مدارس نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.
وی اظهار داشت: حدود ۱۴ درصد مدارس نیز بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و ۶ درصد دیگر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند؛ ضمن آنکه ۲.۵ درصد مدارس شهریه‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهند داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ۱.۵ درصد شهریه‌های مدارس بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان تعیین شد و نرخ شهریه کمتر از یک درصد مدارس بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است.
جستجو
آرشیو تاریخی