نباید تقصیر را گردن فونتانا انداخت

امیری: موفقیت بدون پول نمی‌شود

 فائزه زمانی
خبر‌نگار

بعد از ناکامی تیم ملی بوکس در انتخابی المپیک هر کسی تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد. در شرایطی که عده‌ای فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی را مقصر می‌دانند، همایون امیری مربی تیم  موافق نیست.  او با اینکه حضور تیم ملی در تورنمنت قزاقستان قبل از انتخابی المپیک را باعث خستگی تیم ملی نمی‌داند، اما دلیل اصلی جا ماندن بوکس از المپیک را هم متوجه نشده است.
 
چرا تیم ملی بوکس سهمیه المپیک نگرفت؟
مسابقات انتخابی المپیک مثل سال‌های قبل نبود و کار سختی داشتیم. در این دوره فقط نفرات اول و دوم بازی‌های آسیایی و بوکسورهای برتر مسابقات جهانی جواز حضور در المپیک را می‌گرفتند و برخلاف سال‌های قبل مسابقات قاره‌ای برگزار نشد. فدراسیون تمام تلاشش را کرد و از برگزاری اردو و تورنمنت‌های تدارکاتی گرفته تا چیزهای دیگر، هرچه در توان داشت گذاشت اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. حس می‌کنم سن ملی‌پوشان ما از قهرمانی گذشته و تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد.
بهتر نبود تیم ملی قبل از انتخابی المپیک، به جای تورنمنت سنگین قزاقستان در کمپ تمرینی تایلند شرکت می‌کرد؟
 قرار بود تیم ملی قبل از شروع مسابقات در تایلند کمپ بزند. دقیقاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما فکر می‌کنم به‌خاطر تعداد زیاد تیم‌ها اسم ما را از لیست این کمپ خط زدند. از آنجایی هم که فونتانا اصرار داشت قبل از شروع انتخابی المپیک در یک تورنمنت رسمی شرکت کنیم، تورنمنت قزاقستان را در نظر گرفتیم و با اصرار فونتانا به این کشور رفتیم.
فونتانا در تیم ملی می‌ماند؟
فدراسیون باید در این باره تصمیم بگیرد اما تا جایی که می‌دانم او می‌ماند.
فونتانا فرصتی نداشت و 10 روز قبل از مرحله اول انتخابی المپیک ایتالیا، تیم ملی را تحویل گرفت و بعد هم که 2-3 ماه بیشتر تا مرحله دوم انتخابی المپیک بیشتر فرصت نداشت. او روز اولی که ملی‌پوشان را دید گفت هیچ کدام از بوکسورها توان مبارزه در 3 راند را ندارند.
حرف آخر؟
تیم ملی بوکس در این برهه به همدلی نیاز دارد و نباید نسبت به آن جبهه گرفت.
خیلی از هزینه‌ها از جیب خود رئیس فدراسیون و اطرافیان تأمین می‌شود و بودجه فدراسیون ناچیـــــــز است. موفقیت بدون پول سخت است و امیدوارم حمایت‌ها از بوکس بیشتر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی