صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

واژگونی قایق مهاجران با 49 کشته
 جسد 49 مهاجر آفریقایی پس از واژگونی قایق مملو از جمعیت آنها در آب‌های شرق یمن پیدا شد.علی الذیب، مدیرکل دفتر وزارت بهداشت یمن در استان شبوه فاش کرد که یک قایق حامل بیش از ۲۰۰ مهاجر آفریقایی با فاجعه مواجه شده و در آب‌های سواحل شبوه واژگون شده است.وی تأیید کرد که تیم‌های جست‌و‌جو و نجات دفتر بهداشت شبوه و سازمان بین‌المللی مهاجرت برای بیرون کشیدن اجساد از سواحل منطقه راضوم در جنوب شرقی شبوه تلاش می‌کنند. بیش از ۷۰ نفر از نجات یافتگان موفق شدند خود را به ساحل منطقه برسانند و به سرعت توسط تیم‌های حاضر در محل تحت مراقبت‌های اولیه پزشکی قرار گرفتند.
 
۶ کشته در تصادف «پنجاب» پاکستان
مقامات پلیس ایالت پنجاب پاکستان اعلام کردند در پی برخورد یک تانکر گاز با یک خودرو در این ایالت، شش نفر کشته شدند. نیروهای پلیس محلی همچنین اظهار کردند که هر دو وسیله نقلیه پس از برخورد با یکدیگر به داخل دره‌ای در حاشیه جاده سقوط کرده‌اند. این آتش سوزی در تانکر رخ داد که بموقع مهار شد. پلیس محلی اعلام کرده خرابی ترمز تانکر باعث برخورد آن با صخره کنار جاده و سپس برخورد با خودروی مقابل شده است.

مرگ 22 مسافر در تصادف اتوبوس و کامیون
حداقل ۲۲ نفر از جمله دو کودک در سانحه رانندگی یک کامیون باری و یک اتوبوس مسافربری در استان مرکزی موزامبیک جان خود را از دست دادند. طبق گزارش‌ها ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند. گزارش بازماندگان حاکی از آن است که اتوبوس با سرعت زیادی در حال حرکت بوده است که با یک کامیون باری برخورد کرده و در رودخانه محلی واژگون شد.اتوبوس حامل بیش از ۷۰ مسافر بود که از موتوآ در منطقه دوندو به سمت شهر بی‌را، مرکز استان سوفالا حرکت می‌کرد.
 
دردسر استفاده از اسپری فلفل در کلاس درس
 بیش از ۳۰ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در توکیو پس از قرار گرفتن تصادفی در معرض اسپری فلفل داخل کلاس به بیمارستان منتقل شدند. پس از شکایت دانش‌آموزان از درد چشم موضوع به اورژانس اعلام شد و بیش از ۱۲ آمبولانس و ماشین پلیس به مدرسه‌ای در توکیو فرستاده شدند. به گفته پلیس، یک دانش‌آموز دبیرستانی به طور تصادفی از اسپری فلفل متعلق به یکی از دوستانش در زمان ساعت استراحت در مدرسه در منطقه شینجوکو استفاده کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی