از گوشه و کنار ایران

حمله اوباش به آمر به معروف در پارک آبشار یاسوج
چند نفر از اوباش که در پارک آبشار یاسوج در حال مصرف مشروبات الکلی بودند با حمله به یک امربه معروف وی را مجروح کردند.
حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم،  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت یک و۳۰ دقیقه بامداد سه شنبه گزارشی از مجروح شدن یکی از نیروهای آمربه معروف در پارک آبشار یاسوج دریافت شد. وی در حال تذکر به افرادی بود که در حال مصرف الکل بودند اما این افراد او را مورد ضرب و شتم قرار داده و با حالت مستی به وی حمله ور شدند.وی تأکید کرد: پزشک نیز تأیید کرده که این آمربه معروف مورد اصابت چاقو توسط اراذل و اوباش قرار گرفته است.چند روز قبل نیز درگیری میان اراذل و اوباش با مأموران پلیس در این پارک منجر به شهادت یک مرزبان هرمزگانی به نام استوار یکم احسان فرخیانی با شلیک گلوله شد.

مرگ مادر و دو کودک در تصادف با کامیون
برخورد شدید کامیون با سواری پراید در جاده شیراز جان مادر و دو فرزندش را گرفت.
سرگرد جواد محمدی‌زاده، رئیس پلیس‌راه لامرد  در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی «لامرد-شیراز»، بلافاصله مأموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی اولیه مشخص شد خودروی پراید با 5 سرنشین که همگی اعضای یک خانواده بودند به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است. براثر این سانحه، راننده پراید و فرزندش مجروح و همسر و 2 فرزند دیگرش به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند. کارشناسان در صحنه حاضر وعلت این تصادف را بی توجهی  راننده کامیون به جلو اعلام کردند.

صاعقه پسر نوجوان را سوزاند
یک نوجوان ۱۵ ساله بر اثر صاعقه‌زدگی در میاندوآب جان خود را از دست داد.
فرزین رضازاده، رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: کارشناسان اورژانس میاندوآب با حضور بر بالین مصدوم، فوت وی را به‌دلیل سوختگی شدید و آسیب‌های قلبی عروقی تأیید کردند. در این حادثه همچنین یک نوجوان ۱۴ ساله دیگر نیز دچار سانحه سوختگی بر اثر صاعقه‌زدگی شده بود که با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید عباسی میاندوآب منتقل شد.

اهدای اعضای بدن کارگر شهرداری استان البرز
اعضای بدن یک کارگر خدمات شهری شهرداری محمد شهر که حین کار دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز‌های گذشته  کارگر ۵۲ ساله خدمات شهری شهرداری محمدشهر دراستان البرز حین کار در محور اصلی شهر براثر حادثه برخورد با موتورسیکلت دچارمرگ مغزی شد.
این کارگر که «کلام الله عیوضی» نام داشت تقریباً دو روز در بیمارستان بستری بود اما در حال او بهبودی حاصل نشد و در نهایت، اعضای بدن این کارگر قربانی حادثه به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در تهران اهدا شد.

10 مصدوم در تصادف زنجیره ای  اصفهان
تصادف زنجیره‌ای هفت خودرو در اتوبان خرازی منجر به مصدوم شدن 10 نفر شد.
محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ساعت ۰۰:۵۲ بامداد  سه‌شنبه ۲۲ خردادماه خبر این تصادف به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی گزارش شد.
بر اثر این حادثه هر دو مسیر اتوبان درگیر شده بود و مأموران آتش‌نشانی از ایستگاه‌های شماره یک، هشت و ۱۶ به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد خودروهای اصلی عامل این تصادف پس از برخورد به گاردریل به لاین مخالف وارد شده و با سه خودروی دیگر که در لاین مخالف از مسیر شمال به جنوب تردد می‌کردند، برخورد کردند.
دراین حادثه  هفت نفر دچار جراحت سطحی شده و سه نفر جراحت شدیدتری داشتند که تحویل عوامل اورژانس شدند. علت تصادف توسط پلیس راهورپیگیری‌ وبررسی می‌شود، بخشی ازگاردریل‌ها برای نجات خودروهایی که درگیر شده بود، با دستگاه‌های هیدرولیک بریده شد تا افراد محبوس نجات پیدا کنند.

سرقت در جنگل ابر
سارقانی که در منطقه تفریحی جنگل ابر اموال گردشگران را از داخل چادرهای مسافرتی سرقت می کردند دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت از مسافران در تفرجگاه جنگل ابر شاهرود، موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی قلعه نو خرقان شهرستان قرار گرفت.وی با بیان این‌که سارقان سپیده‌دم در حالی که مسافران خواب بودند، اموال قیمتی آنها را از چادرهای مسافرتی سرقت می‌کردند و با پوشاندن صورت‌های خود متواری می‌شدند، گفت: مأموران متهمان را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت آنها را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند. از متهمان اموال سرقتی مانند ساعت و موبایل به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وحشت کارگران از مشاهده مار بسیار سمی در پردیس
یک حلقه مار سمی خطرناک که وارد یکی از مناطق صنعتی شهرستان پردیس شده بود از سوی امدادگران آتش نشانی زنده‌گیری شد.
امیرحسین ملأشور، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس گفت:  در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، وجود یک حلقه مار سمی در یکی از مناطق صنعتی شهرستان پردیس گزارش شد و  نیروهای امدادی ایستگاه شماره ۲  آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس (خرمدشت) در کمترین زمان ممکن به محل مشاهده این مار در منطقه خرمدشت و محوطه کارگاهی منطقه اعزام شدند.
 از آنجا که مشاهده این مار وحشت زیادی بین کارگران در محل ایجاد کرده بود دقایقی پس از حضور مأموران، مار فوق سمی با طول حدود ۱۳۰ سانتی‌متر از محل  زنده‌گیری شد.وی با تأکید بر این‌که مأموران آتش نشانی برای مواجهه با این‌گونه موارد آموزش‌های لازم را دیده‌اند، افزود: همه ساله با گرم شدن به محسوس دما و نزدیک شدن به فصل تابستان شاهد حضور برخی حیوانات در مناطق پایین دست شهرستان پردیس هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی