صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

بازداشت تحلیلگر عراقی در مناسک حج
رسانه‌های عراقی از بازداشت «عماد المسافر» تحلیلگر سیاسی نزدیک به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که برای ادای مناسک حج به عربستان سفر کرده بود خبر دادند. آن طور که منابع عراقی اظهار کرده‌اند، دلیل بازداشت این تحلیلگر عراقی توسط دولت عربستان هنوز مشخص نیست. همچنین خبرگزاری «براثا»ی عراق نوشت، «ولید الشریفی» یک شهروند عراقی دیگر به دلیل سر دادن شعارهایی در تجلیل از حشدالشعبی در مراسم حج، بازداشت شد.  

خودکشی سربازان اسرائیلی، عایدی جنگ غزه
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: اوضاع روحی و روانی سربازان اسرائیلی مساعد نیست تا جایی که سربازان به دنبال دستور بازگشت به خدمت نظامی در غزه خودکشی می‌کنند. سازمان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پیش از این با انتشار ویدیویی، از مخفی شدن تعداد زیادی از سربازان رژیم صهیونیستی در داخل مقر نظامی «صوفا» واقع در منطقه غلاف غزه در جریان حمله حماس در هفتم اکتبر خبر داده بود.
مجارستان: هدف غرب از شکست روسیه، دسترسی به ثروت این کشور است
 نخست وزیر مجارستان گفت: رهبران غربی می‌خواهند روسیه را از نظر نظامی شکست دهند چرا که همه چیز به پول مربوط می‌شود که به آنها نفوذ و قدرت می‌دهد. اشاره اوربان به دهه ۱۹۹۰ و زمانی است که اروپایی‌ها در روسیه مورد استقبال قرار گرفتند و توانستند در اقتصاد این کشور نفوذ کنند، بدون اینکه با مقاومت روبه‌رو شوند. نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد از رویکرد غرب و ناتو در قبال جنگ اوکراین و تأمین مالی و تسلیح ناتو به اوکراین گفت: کشورش باید از مشارکت در هرگونه اقدام احتمالی ناتو در اوکراین خودداری کند.
هشتمین سفر بلینکن به منطقه غرب آسیا
وزیر خارجه امریکا در حالی قرار است از 10 تا 12 ژوئن راهی منطقه غرب آسیا شود که پیش از این و در هفت سفر قبلی خود به کشورهای عربی و فلسطین اشغالی نه‌تنها دستاوردی برای برقراری آتش‌بس پایدار و تبادل اسرا در غزه به‌همراه نداشته، بلکه نتیجه نهایی آن صرفاً پیگیری مطالبات اسرائیل و خرید زمان برای ارتش رژیم در باریکه غزه بوده است. آنتونی بلینکن، هدف خود از این سفر را «رسیدگی فوری به نیازهای بشردوستانه غزه» اعلام کرده است، ادعایی که طی سفرهای گذشته خود از ابتدای جنگ غزه هم اعلام شده بود و با رویکرد برقراری مجدد آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست راهی منطقه غرب آسیا شده بود.
اخراج مجری شبکه 12 تلویزیون اسرائیل برای یک انتقاد
«لمی طاتور» بازیگر و مجری شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به دلیل انتشار مطلبی درخصوص اسرای آزاد شده این رژیم در حساب کاربری خود در اینستاگرام از کارش اخراج شد و این حساب کاربری نیز مسدود شد. طاتور که از اعراب ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ است درباره ظاهر مرتب «نوعا ارغمانی» یکی از چهار اسیر صهیونیست بازگردانده شده در یورش وحشیانه روز شنبه به اردوگاه النصیرات، نوشته بود: «آیا این چهره یک فرد ربوده شده به مدت ۹ ماه است؟ ابروهایش از من مرتب‌تر و پوست، موها و ناخن‌هایش از من آراسته‌تر است.»

جستجو
آرشیو تاریخی