صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

تداوم مقاومت گروه های فلسطینی در برابر ارتش اشغالگر

آسمان و زمین فلسطین در قبضه قدرت مقاومت

با وجود حملات فزاینده و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و شهادت شمار زیادی از مردم در اردوگاه النصیرات و خبرسازی‌های رژیم مبنی بر وارد کردن ضربه به جنبش حماس، اما تداوم عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان القسام علیه ارتش اشغالگر این گزاره را باطل کرده است.
روز گذشته دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنایت روز شنبه در النصیرات ۸۹ خانه و ساختمان مسکونی را بمباران کرده است.  دفتر مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش اشغالگر این جنایت را با مشارکت ده‌ها جنگنده و پهپاد انجام داده و نظامیان اشغالگر اسرائیلی که در کشتار النصیرات دست داشتند، خود را به عنوان آواره جا زده و با دو خودروی غیرنظامی وارد این منطقه شدند. آنها همچنین از دولت امریکا خواستند که ارسال موشک‌ها و بمب‌ها برای رژیم اشغالگر را متوقف کند.
در شمارش تمامی ناپذیر نسل کشی اشغالگران نیز منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند شمار شهدای جنایت روز شنبه دشمن صهیونیستی در اردوگاه آوارگان فلسطینی النصیرات در مرکز باریکه غزه تا روز یکشنبه به ۲۷۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۹۸ نفر رسیده است.
عملیات‌ القسام
گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند علاوه بر عملیات با گلوله‌های خمپاره و موشک در مناطقی از غزه، یک بالگرد ارتش صهیونیستی از نوع آپاچی را به‌وسیله موشک «سام7» در آسمان شهر رفح در جنوب غزه هدف قرار دهند. آنها همچنین یک تانک مرکاوای اسرائیلی را در میدان العوده در شرق رفح با گلوله آرپی‌جی هدف قرار داده و یکی از مجاهدان تک‌تیرانداز این گردان‌ها یک نظامی اسرائیلی را در محور نتساریم در جنوب محله تل الهوا هدف قرار داده است. گردان‌های قدس نیز تصاویری از یک عملیات پیچیده را با مشارکت توپخانه و تک تیرانداز در جنوب شرقی تل الهوا در شهر غزه منتشر کرد. در اثر این حملات ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن 18 نظامی دیگر خود در دو روز گذشته اذعان کرد.13 نفر از این نظامیان در نبردهای نوار غزه و 5 نفر نیز در مرزهای شمالی زخمی شدند.

تغییر معادلات برای آزاد‌سازی اسرا
با وجود آنکه دولت نتانیاهو با چنگ‌اندازی به آزادی 4 اسیر در حملات جنون آمیزش تلاش می‌کند تداوم حملات مرگبار علیه مردم غزه را تنها چاره‌ برای آزادسازی اسرا عنوان کند که برخی مقامات رژیم صهیونیستی این اقدام را مانعی برای آزادشدن اسرا می‌دانند. در همین رابطه، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که عملیات روز گذشته در النصیرات شانس آزادی دیگر اسرای اسرائیلی را از طریق عملیات نظامی کاهش می‌دهد. رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که تنها توافق مبادله اسرا می‌تواند اسرا را از غزه بازگرداند و این توافق باید بخشی از توافقی گسترده‌تر برای پایان جنگ باشد. آنچه مشهود است، آزادسازی اسرا بهانه‌ای برای تداوم نسل کشی در نوار غزه و تلاشی برای آرام کردن خانواده‌های اسرا و معترضان داخلی است. در همین رابطه، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از اسرای خود برای مشروعیت‌بخشی به قتل و کشتار فلسطینیان در غزه و به گرسنگی کشاندن آنها بهره می‌برد و در عین حال، تجاوزات و جنایات علیه فلسطینیان را در دیگر مناطق اشغالی شدت می‌بخشد.

واکنش‌های داخلی
پس از واکنش جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز طی بیانیه‌ای بر موضع ثابت مقاومت و پایبندی آن به خواسته‌های خود تأکید کرد. جهاد اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه امریکا و دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور در جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی ملت فلسطین شریک است، آزادگان جهان را به تحرکات گسترده برای اعمال فشار بر دولت امریکا فراخواند. این بیانیه می‌افزاید: دشمن صهیونیستی و دولت امریکا اگر گمان می‌کنند که کشتار امروز باعث تغییر موضع مقاومت خواهد شد، سخت در اشتباه هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی