صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۲

اخبار

دانش‌بنیان‌های مردم‌نهاد برپا می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در نشست خبری دومین نمایشگاه آبادیران از برنامه‌ریزی این معاونت برای اضافه کردن هویتی جدید در حوزه دانش‌بنیان‌ها تحت عنوان «مجموعه‌های دانش‌بنیان مردم‌نهاد» خبر داد.
به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی افزود: در اقتصاد دانش‌بنیان علاوه بر گفتمان، بازیگران اصلی این حوزه مردم محسوب می‌شوند و با حضور مردم اقتصاد دانش‌بنیان شکل خواهد گرفت. در غیر اینصورت تنها با چند طبقه خاص یا شکاف طبقاتی مواجه خواهیم شد. برنامه ملی آبادگران نیز با هدف مردمی‌سازی نوآوری راه‌اندازی شد. در طول چهار پنج سال گذشته جای خالی نوآوری‌ها در حوزه نوآوری هنر و علوم انسانی کمتر مورد توجه قرارگرفته است؛ بنابراین هویت دیگری در حوزه دانش‌بنیان تحت عنوان شرکت‌های خلاق در حوزه هنر و علوم انسانی با حضور نخبگان با تعریف بسته‌های حمایتی شکل گرفت. نمایشگاه ملی آبادیران در 5بخش اصلی مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت، بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی از فردا آغاز به کار می‌کند و تا ۲۵ خرداد در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.
کاربران فعال ماهانه پیام‌رسان‌های بومی از ۱۰۰ میلیون گذشت
 معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیام‌رسان‌های بومی روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است.
به گزارش مهر، حامد منکرسی افزود: پیام‌رسان‌ها از آغاز به کار خود تا پایان سال گذشته از دو منظر تعداد کاربران و میزان ترافیک مصرفی، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. به طوری که روبیکا، رشد ۳ برابری، ایتا، رشد ۸ برابری و بله، رشد ۵ برابری در تعداد کاربران فعال ماهانه را تجربه کرده‌اند. هم‌زمان با رشد تعداد کاربران، پهنای باند مصرفی آنها نیز افزایش یافته است، به طوری که میزان پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان روبیکا ۶ برابر پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان ایتا ۱۲ برابر افزایش داشته است. وی گفت: درحال حاضر، پنج پیام‌رسان ایتا، بله، گپ، سروش پلاس و آی گپ برای تبادل پیام و فایل صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شده‌اند وطبق آمار اسفند سال گذشته، بیش از ۲.۵ میلیون نفر از امکان MXB (تبادل پیام) استفاده می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی