صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

حوادث جهان

مرگ 3 مکزیکی در مرکز تفریحی
ریزش بخشی از ساختمانِ یک مرکز تفریحی در مکزیک سه کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت.
این حادثه مرگبار زمانی رخ داد که بخشی از بالکن شیشه‌ای این ساختمان در شهر «سن لوئیس پوتوسی» مکزیک فرو ریخت. در زمان وقوع حادثه عده زیادی داخل ساختمان حضور داشتند.شاهدان عینی می‌گویند نرده‌ها جابه‌جا شد و دیوار شیشه‌ای شکست و عده‌ای از مردم  به پایین سقوط کردند. تاکنون مرگ سه نفر تأیید شده است و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پیدا شدن جسد مجری بی‌بی‌سی در یونان
اخبار غیر رسمی حاکی است، جسدی که در یکی از جزایر یونان پیدا شده متعلق به مجری و تهیه کننده انگلیسی شبکه بی بی سی است. سخنگوی پلیس انگلیس گفت در جست‌وجوی مایکل موزلی، مجری تلویزیونی گمشده انگلیسی، جسدی در یونان پیدا شده اما این جسد نیاز به شناسایی رسمی دارد.
این مجری انگلیسی چند روز پیش برای پیاده‌روی در جزیره یونانی سیمی رفته بود که ناپدید شده است. پلیس، آتش‎نشانی، گارد ساحلی و داوطلبان چند روز را صرف جست‌وجوی زمین و دریا برای یافتن این مجری کرده‎اند که تلفنش را با خود نبرده است.
پلیس همچنین گزارش‌هایی درباره صحبت او در هنگام پیاده‎روی با مردم محلی را بررسی کرده است. این پزشک تلویزیونی به خاطر برنامه‌های مستند انگلیسی مانند «مایکل موزلی: چه کسی انگلیس را چاق کرد؟» از کانال ۴ تلویزیون این کشور و «به من اعتماد کن، من یک پزشک هستم» از شبکه بی‌بی‎سی، شناخته می‌شود. این کارشناس بهداشت و تندرستی ۶۷ ساله پس از پیاده‎روی در گرمای شدید در جزیره سیمی ناپدید شد؛ به گفته مقامات، یک عملیات جست‌وجوی بزرگ آغاز  و دیروز یک جسد در نزدیکی خط ساحلی این جزیره پیدا شد.

آتش گرفتن خودروها به خاطر گرمای شدید
 ۲ خودرو در عربستان بر اثر موج گرمای شدید گرفتار آتش شدند.
 کاربران فضای مجازی تصاویر و فیلم‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد خودروهای پارک شده مقابل یکی از خانه‌ها در شهر ریاض  آتش گرفتند.  چند روز قبل نیز  نیروهای آتش نشانی شهر ریاض یک خودرو را که به صورت ناگهانی آتش گرفته بود در محله النهضه خاموش کردند. اهالی این محله تأکید کردند که خودروی مذکور برقی بوده و به علت گرمای شدید هوا به صورت ناگهانی آتش گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی