از گوشه و کنار ایران

جزئیات شهادت مرزبان هرمزگانی در یاسوج
مرزبان هرمزگانی که دوره مرخصی‌اش را می‌گذراند وقتی در یکی از بوستان‌های یاسوج متوجه حمله اشرار به مأموران پلیس شد به خاطر احساس مسئولیت و تعهد به یاری همرزمان خود رفت اما با شلیک گلوله اشرار به شهادت رسید.
سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی‌کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جزئیات شهادت مرزبان هرمزگانی در پارک آبشار یاسوج گفت: این حادثه ناگوار ساعت ۲۴ شنبه شب رخ داد زمانی که عده‌ای از اراذل و اوباش در این پارک برای مردم ایجاد مزاحمت کرده بودند و همکاران ما وارد عمل شدند اما اشرار به همکاران تعرض و حمله کردند. دراین میان  استواریکم احسان فرخیانی، مرزبان شجاع با وجود این‌که در مرخصی بوده به کمک نیروهای ما آمد که در جریان درگیری  از سوی اراذل و اوباش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.سیدعلی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج نیز گفت: پس از حادثه  بازپرس بلافاصله در محل حضور پیدا کرد و تشکیل پرونده داد و یک نفر از متهمان نیز بازداشت شده و بررسی‌های لازم در حال انجام است.
شهید فرخیانی متولد ۱۳۷۶دریابان پایگاه دریابانی بندرلنگه بود که برای مرخصی به همراه همسر و فرزند سه ماهه اش در این شهر به سرمی‌برد.

سرقت گوشی زوج بلاگر در طاق‌بستان
سارقی که گوشی تلفن همراه  زوج بلاگر را در بوستان غربی طاق‌بستان کرمانشاه سرقت کرده بود در حالی دستگیر شد که گوشی‌ها را در خانه خواهرش مخفی کرده بود.
سرهنگ علی کرمی‌رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: این زوج بلاگر گردشگر از آمل به طاق‌بستان آمده بودند. وقتی پرونده به پلیس آگاهی فرستاده شد کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات شبانه‌روزی خود موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای و سابقه‌دار کرمانشاه شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
متهم در بازجویی‌ها عنوان کرد شب حادثه با شناسایی طعمه‌های خود تا نیمه‌های شب حوالی چادر مسافرتی آنها پرسه زده و پس از آن با پاره کردن چادر ۲ دستگاه گوشی آیفون را سرقت کرده است. کارآگاهان گوشی‌های سرقتی را در خانه خواهر متهم پیدا کرده و به صاحبان آنها تحویل دادند.

7 مصدوم در تصادف تراکتور با تیبا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از  تصادف  یک دستگاه تراکتور با خودروی سواری تیبا در جاده دیر به دشتی و مصدوم شدن 7 نفر خبر داد.
 «احسان ایزدپناه» گفت: نجات‌گران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاشک مابین شهرستان‌های «دیر» و «دشتی» این استان با درخواست مرکز اورژانس ۱۱۵، در جریان یک سانحه تصادف رانندگی قرار گرفتند. با اعزام این نجات‌گران، هفت نفر مصدوم توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی استان بوشهر منتقل شدند.

دستگیری تیرانداز شهرک گلشن شیراز
 عامل تیراندازی در یکی از پارک‌های شیراز از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی‌شیراز اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم در «پارک نوید محمدی» شهرک گلشن که باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری «32 گلشن» قرار گرفت. مأموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفای عامل تیراندازی شدند و درعملیاتی غافلگیرکننده وی را دستگیر کردند. در بازرسی از منزل متهم 2 قبضه اسلحه گرم کشف شد و علت تیراندازی را اختلافات مالی عنوان کرد.

مردجوان زیر آوار دفن شد
ریزش آوار یک ساختمان در روستای مرند، جان مرد جوان را گرفت.
 وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۶:۳۰ عصر شنبه گزارش ریزش خاک و مدفون شدن مردی ۳۵ساله در روستای «دلی کهریز» شهرستان مرند به مرکز اورژانس گزارش شد. بلافاصله پس از دریافت این گزارش، نیروهای امدادی اورژانس یامچی عازم محل حادثه شدند.
شادی نیا ادامه داد: پس از بیرون کشیدن و رها سازی این مرد با وجود نبود علائم حیاتی تحت احیای قلبی ریوی به بیمارستان کوه کمری انتقال یافت. علت حادثه در دست بررسی است.

واژگونی تریلر در برخورد با قطار
بــــرخـــــورد قطــار مسافربری اهواز به مشهد با یک تریلر باعث واژگونی تریلر و مصدوم شدن راننده شد.
علی اصغرحسینی نیک، بخشدار مرکزی شوش گفت:  این حادثه ساعت ۱۴:۳۰  شنبه در محدوده روستای «باقر» بخش مرکزی شهرستان شوش رخ داد که در پی این حادثه راننده تریلر مصدوم و توسط اهالی روستا به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد. حرکت قطار پس از بررسی علت وقوع و جزئی بودن مصدومیت راننده تریلر با ۲ ساعت توقف به صورت عادی ادامه یافت.

دام مأموران قلابی برای مسافران خارجی
مأموران قلابی که در اطراف فرودگاه امام (ره)  از مسافران خارجی سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
 سرهنگ محمدقاسم طرهانی  فرمانده انتظامی‌شهرستان ری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مسافران فرودگاه امام (ره) باعنوان مأمور نظامی‌و دیگر عناوین مختلف موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۸ شمس آباد قرار گرفت.
مأموران پلیس از همان دقایق ابتدایی تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند که مشخص شد سرقت توسط ۲ مرد جوان با یک دستگاه خودروی ساینا سفید با پلاک مخدوش و شیشه دودی انجام می‌شود و سارقان اکثر سوژه‌های خود را از بین مسافران کشورهای افغانستان، عراق و روسیه انتخاب می‌کردند. بدین ترتیب متهمان دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

2 مصدوم در سقوط سنگ روی خودرو
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس از سقوط سنگ در محور کندوان و مصدوم شدن 2 نفر خبر داد.
مهدی صفایی گفت:  این حادثه  در حوالی رستوران آبی جاده کندوان رخ داد که در پی آن به ۲ دستگاه خودروی سواری آسیب جدی وارد شد. سرنشینان یکی از خودروها زن و مردی بودند که به علت سقوط سنگ به روی سقف و جلوی خودرو به شدت آسیب دیدند و با حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ و امدادگران به بیمارستان چالوس انتقال داده شدند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت : تاکنون ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده کندوان شناسایی شده که ایمن‌سازی آن در دستور کار است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی