صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

رژیم صهیونیستی در یک جنایت هولناک با حمله به اردوگاه النصیرات و مرکز نوار غزه 210 فلسطینی را به شهادت رساند

جنایت بی مرز

رژیم صهیونیستی در دور جدید از جنایات هولناک خود، یک قتل‌عام دیگر را به کارنامه سیاهش اضافه کرد و طی حملات شدید این رژیم به اردوگاه النصیرات و مناطق مرکز نوار غزه 210 نفر شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
به نقل از خبرگزاری سما، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در دویست و چهل و ششمین روز از تجاوزات مستمر خود علیه غزه، حملات شدیدی را به اردوگاه النصیرات و مناطق دیگری از مرکز نوار غزه انجام داد. پهپادهای صهیونیست‌ها در آسمان اردوگاه النصیرات پرواز کردند و هر کسی را که در جاده‌های اردوگاه حرکت می‌کرد، هدف قرار می‌دادند. در حملات شدید و بی‌سابقه اشغالگران که اردوگاه النصیرات و مناطق شرق دیرالبلح و اردوگاه‌های البریج و المغازی را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، 210 نفر شهید و صدها نفر نیز زخمی شدند.
با وارد شدن به نهمین ماه جنگ در غزه، اشغالگران اسرائیلی غیر از افزودن به سیاهه جنایات جنگی خود و کشتار غیرقابل تصور مردم تحت محاصره و آوارگان فلسطینی، هیچ چشم‌انداز روشنی مقابل خود نمی‌بینند. مقاومت قهرمانانه و بی‌نظیر مردم غزه، تمامی ساختارهای اسرائیلی را با فرسایش مواجه کرده است. در نتیجه، کابینه جنگی این رژیم در آستانه اضمحلال و کاملاً از هم گسیخته است و از طرف دیگر فشار بی‌سابقه جهانی علیه نسل‌کشی اسرائیل، امان رژیم صهیونیستی را بریده است.
روز جمعه بود که دبیرکل سازمان ملل متحد به مقام‌های این رژیم اطلاع داد که قصد دارد رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه کشورهای کودک‌کش قرار دهد. در همین رابطه سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را که از 7 اکتبر تاکنون هزاران غیرنظامی را در نوار غزه کشته است، به «لیست کشورها و گروه‌هایی که در مناطق درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند» اضافه کرده است.
این موارد باعث خشم مقامات رژیم صهیونیستی شده و سابقه تاریک اسرائیل همواره نشان داده است، اشغالگران قدس در چنین مواردی به وحشی‌گری در کشتار غیرنظامیان روی می‌آورند و از مردم بی‌دفاع انتقام می‌گیرند؛ چرخه‌ای تکراری از اشتباهات تاریخی اسرائیل که این رژیم را در منجلاب بیشتری فرومی‌برد.
خبرگزاری آناتولی درباره جنایت روز گذشته صهیونیست‌ها گزارش داد که توپخانه و هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی حملات خشونت‌آمیز و شدیدی را به مناطقی در شرق دیرالبلح و اردوگاه‌های البریج و المغازی و همچنین مناطق جداگانه در مرکز، غرب و شرق اردوگاه النصیرات انجام دادند. بر اساس این گزارش، بر اثر بمباران بی‌سابقه هوایی و توپخانه‌ای این مناطق، ستون‌های دود سیاه از تمام نقاط مرکزی نوار غزه برخاسته است. به گفته شاهدان عینی، خودروهای نظامی اشغالگران به طور ناگهانی به مناطق شرقی و شمال غربی اردوگاه النصیرات نفوذ کردند که همزمان با حملات توپخانه‌ای شدید به مناطق وسیعی از اردوگاه بود.
همزمان، رژیم صهیونیستی روز گذشته از آزاد کردن 4 اسیر خود خبر داد؛ عملیاتی که آکسیوس، رسانه نزدیک به اسرائیل، درباره آن به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد؛ به گفته این مقام امریکایی واحد متخصص اسرای ایالات متحده به بازیابی چهار اسیر صهیونیستی کمک کرده است. یکی از رهبران جنبش حماس نیز در گفت‌و‌گو با رویترز تأکید کرد که آزادی 4 اسیر اسرائیلی در غزه پس از 9 ماه جنگ، دستاورد نیست، بلکه دلیلی بر شکست و ناتوانی دشمن است. منابع صهیونیستی از کشته‌شدن یکی از افسران این رژیم در عملیات آزادی اسرا در اردوگاه النصیرات خبر دادند. در این راستا «ارنون زامورا» یکی از فرماندهان یگان «یمام»(یگان ویژه مرزبانی) در جریان عملیات آزادی اسرای صهیونیست در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه به هلاکت رسیده است.
رسانه‌های اسرائیلی همچنین روز گذشته نقش عمده امریکا در ارائه اطلاعات به ارتش اسرائیل در رابطه با تجاوز رژیم صهیونیستی به نصیرات را فاش کردند.
با وجود اظهارات جو بایدن و دیگر مقامات دولت دموکرات در انتقاد از کابینه جنگی و رویکرد بنیامین نتانیاهو، کاخ سفید نه تنها در جریان جزئی‌ترین عملیات‌های ارتش اشغالگر قرار دارد که تمامی کشتارهای ضد بشری اسرائیل با هدایت‌های اطلاعاتی-امنیتی و تسلیحات امریکایی در حال رقم خوردن است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، در حملات دیروز اشغالگران اسرائیلی به النصیرات و مناطق مرکزی نوار غزه، دست کم 210 نفر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
در میان شهدا و مجروحان ده‌ها زن و کودک دیده می‌شود.
دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد، پیکر زیادی از شهدای امروز جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات زیر آوار و در خیابان‌ها روی زمین افتاده‌اند و دسترسی امدادگران به آنها دشوار است.
هنیه: ملت ما هرگز تسلیم نمی‌شود
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به جنایت دیروز ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات و شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه گفت: اشغالگران اگر فکر می‌کنند می‌توانند از طریق نظامی، گزینه و خواست خود را به ما تحمیل کنند، در توهم به سر می‌برند. به گزارش شبکه المیادین، هنیه افزود: ملت ما تسلیم نمی‌شود و مقاومت به دفاع از حقوق ملت ادامه می‌دهد. وی اضافه کرد: جنبش حماس با توافقی که امنیت ملت فلسطین را تأمین نکند، موافقت نخواهد کرد.
هنیه گفت: اشغالگران از نظر نظامی، سیاسی و اخلاقی شکست خوردند و جامعه جهانی باید برای مقابله با آن‌ها و پایان دادن به جنایت‌های آن‌ها اقدام کند. وی از همه ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان خواست برای مقابله با جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها بپا خیزند.

حماس: جنایت «النصیرات» همدستی امریکا و اسرائیل را آشکار کرد
جنبش حماس در بیانیه‌ای جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را محکوم و اعلام کرد که این جنایت همدستی میان امریکا و صهیونیست‌ها را آشکار می‌کند.
در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ارتش تروریستی دشمن در اردوگاه آوارگان النصیرات به قتل عام هولناکی علیه غیرنظامیان دست زد و جنایت به دیگر مناطق مرکز نوار غزه نیز گسترش یافت.
حماس اعلام کرد: مشارکت امریکا در عملیات جنایتکارانه بار دیگر نقش همدستی و مشارکت کامل دولت امریکا در جنایات جنگی در نوار غزه را ثابت کرد. این جنبش اضافه کرد: ما از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم فشار بیشتری وارد و کمپین محکومیت تجاوز و نسل‌کشی در غزه را تشدید کنند.

ابوعبیده: چند اسیر صهیونیست در النصیرات کشته شدند
«ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی با اشاره به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه در اردوگاه النصیرات اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در منطقه النصیرات انجام داد جنایت جنگی پیچیده‌ای است و اولین کسانی که از آن آسیب می‌بینند، اسرای صهیونیست هستند. به نقل از شبکه «المسیره» وی گفت: دشمن با انجام کشتارهای هولناک توانست تعدادی از اسیران خود را آزاد کند، اما در عین حال تعدادی از آنها را در جریان این عملیات به قتل رساند.
ابوعبیده ادامه داد: این عملیات خطر بزرگی برای اسیران دشمن به همراه خواهد داشت و تأثیرات مخربی بر شرایط و زندگی آنها می‌گذارد.

 

بــــرش

هاآرتص: شمارش معکوس سقوط اسرائیل آغاز شده است
روزنامه «هاآرتص» به نقل از «یشایاهو لیبوویتز»، دانشمند برجسته یهودی نوشت «آخرین مرحله، وحشیگری اسرائیل است که به پایان صهیونیسم منجر خواهد شد» و در عین حال خودش استدلال می‌کند که «سقوط نهایی اسرائیل» صرفاً به زمان بستگی دارد و شمارش معکوس در این خصوص آغاز شده است. «نیر هاسون» خبرنگار روزنامه هاآرتص که روز چهارشنبه در راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم» در قدس اشغالی شرکت کرده بود، از حال و هوای خشونت‌آمیز و زشت این راهپیمایی می‌نویسد: «وحشیگری به اوج خود رسیده است. روحیه عوام، روحیه انتقامجویی بود و شعارهای ضد اعراب سر داده می‌شد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در این راهپیمایی حضور داشت و فضای کلی آن رعب‌انگیز بود.» هاسون تنها فردی نبود که مورد حمله قرار گرفت. اغتشاشگران در این عرض اندام خشونت آمیز رهگذران فلسطینی و هر کسی را که به عنوان روزنامه‌نگار معرفی می‌شدند یا سعی می‌کردند از آنها فیلمبرداری کنند، تهدید و به آنها حمله می‌کردند. هاآرتص می‌نویسد: «ما درباره تعداد انگشت‌شماری از علف‌های هرز وحشی صحبت نمی‌کنیم. وحشیگری دیگر صرفاً به شهرک‌نشین‌ها و پاسگاه‌های آنها محدود نمی‌شود، وحشیگری بلکه به طرز وحشتناکی در هر جهتی از جمله ارتش، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و کابینه گسترش یافته است.» او در پایان تأکید می‌کند: «اگر مرکز سیاسی اسرائیل اقدامی جهت بازگرداندن افراط‌ گرایان به حاشیه جامعه و حذف غده بدخیم اشغالگری از بدنه جامعه انجام ندهد، سقوط نهایی اسرائیل به زمان بستگی خواهد داشت و شمارش معکوس آن آغاز شده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی