صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

از گوشه و کنار ایران

متهم قبل از آتش زدن جسد دستگیر شد
مرد جوان که پس از قتل مردی قصد سوزاندن وی را در جنگل های جاده چالوس داشت با حضور به موقع پلیس دستگیر شد.
سرهنگ پیمان گودرزی فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر رفتار مشکوک راننده یک‌خودروی ساینا در جنگل‌های جاده کرج- چالوس محدوده پل چوبی، مأموران کلانتری ۲۸ آدران با قید فوریت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. مأموران با حضور در محل اعلامی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی مشاهده کردند که یک جوان حدوداً ۳۰ ساله که دستانش غرق در خون بود قصد سوزاندن یک جسد ناشناس را داشته که  بلافاصله وی  را دستگیر کردند. با حضور عوامل پلیس آگاهی در محل و بازجویی‌های اولیه از متهم، وی ضمن اعتراف به قتل مدعی شد که به دلیل اختلافات شخصی با مقتول او را در یکی از استان‌های همجوار با ضربات چاقو به قتل رسانده و پس از انتقال جسد به جنگل قصد سوزاندن وی را داشته که توسط پلیس دستگیر شده است.

برخورد قضایی با مالک و سازنده
ساختمان فروریخته پاکدشت
گروه حوادث: دادستان پاکدشت با ورود به پرونده ریزش ساختمان غیرمجاز روستای قلعه نو املاک که منجر به قربانی شدن ۲ کارگر شد، از برخورد قانونی با دستگاه‌های خاطی و مالک ساختمان نیمه کاره غیر مجاز خبر داد.
 محمد حسن‌پور در این باره گفت:  فوت ۲کارگر بر اثر بی توجهی به اخطارهای دهیاری در خصوص عدم ساخت و ساز غیرمجاز قابل قبول نیست و با خاطیان در این پرونده برخورد شدید می‌شود.  
وی با تأکید بر رسیدگی کامل به این پرونده و دستور دستگیری صاحب زمین و سازنده ساختمان، خاطرنشان کرد: در انتظار گزارش تکمیلی هستیم تا در صورت احراز ترک فعل توسط دستگاه‌ها و مسئولین ذی ربط، تشکیل پرونده قضایی و اقدام قانونی به عمل خواهد آمد و در چهار چوب قانون مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.روز جمعه این ساختمان سه طبقه در حال ساخت فروریخت و سه کارگر زیر آوار محبوس شدند که پس از ساعت‌ها تلاش امدادگران هلال احمر و آتش نشانی اجساد دو کارگر بیرون کشیده شد و نفر سوم نیز که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.

سارقان باعث قطع آب شهر سنگان شدند
سرقت کابل های برق چاه آب در شهر سنگان باعث قطع آب ساکنان شهر شد.جلیل یاربی رئیس شورای اسلامی شهر سنگان گفت: سارقان، کابل‌های ایستگاه برق چاه آب معروف به چاه W۶ را به سرقت بردند و آب آشامیدنی حدود ۷۰ درصد ساکنان شهر از ساعت یک بامداد شنبه قطع شده است.
وی با بیان این‌که به دلیل قطعی آب آشامیدنی، فقط چهار نانوایی نان می‌پزند و از سویی نیز هوا هم بسیار گرم است، به آخرین پیگیری‌ها از طریق اداره آب و فاضلاب خواف اشاره کرد و گفت: گرچه مأموران فنی آن اداره در محل چاه مستقر شدند اما رفع مشکل قطعی آب، نیاز به تجهیزات دارد و از طرفی تا وقتی که چاه به مدار برگردد زمان‌بر بوده و شاید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز داشته باشد.

مرگ کارگر کرمانی حین جوشکاری
یک کارگر شاغل در کارخانه «فرو آلیاژ» استان کرمان هنگام جوشکاری بر اثر انفجار تانکر جان باخت.به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اطلاعات منابع کارگری در استان کرمان، یکی از کارگران شاغل در کارخانه «فرو آلیاژ» واقع در جاده راین که مردی 49 ساله  و اهل شهر تاریخی راین در استان کرمان است بر اثر انفجار ناشی از متصاعد شدن گاز در تانکر مواد اشتعال‌زا و جرقه ناشی از برشکاری با سنگ فرز حین کار در کارخانه دچار حادثه شد و با پرتاب شدن به خارج از کارگاه جوشکاری جان خود را از دست داد.

مصدوم شدن 3 کارگر در ریزش دیوار
ریزش بخشی از دیوار یک محل گودبرداری شده در شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان منجر به مصدومیت سه کارگر شد.
به گزارش ایلنا، بخشی از دیوار یک محل گودبرداری شده برای ساخت استخر کشاورزی در شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان فروریخت. دراین حادثه، سه کارگر ساختمانی که مشغول گودبرداری بودند، مجروح شدند.

کشف آشپزخانه شیشه در ماکو
یک آشپزخانه تولید مواد مخدر شیشه در شهرستان ماکو کشف و ۵۵ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر توقیف شد.
ناصر عتباتی رئیس کـــل دادگســـتری آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر بیان کرد: برابر گزارش پلیس مواد مخدر استان مبنی‌ بروجود آشپزخانه تولید شیشه در یکی از روستاهای حوزه قضایی ماکو، با دستور قضایی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته و در یک عملیات مشترک قضایی با مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به روستای مذکور عزیمت و پس از بررسی‌های به عمل آمده، مقدار چهار کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه و ۵۱ کیلوگرم هروئین به همراه مواد پیش‌ساز شیشه، از آشپزخانه تولید مواد مخدر از نوع شیشه از یک باغ ویلا کشف شد. سه نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

یک کشته در تصادف خودروی حامل کارگران فصلی
 برخورد یک دستگاه وانت نیسان حامل کارگران فصلی در محور بانی‌گولان جوانرود با یک خودروسواری، یک کشته و  17 زخمی برجا گذاشت.
به گزارش خبرنگارایلنا،  در این حادثه یک کارگر جوان با هویت «فاتح درویشی» جان خود را از دست داد و سایر کارگران نیز به بیمارستان جوانرود منتقل شدند.

دپوی 25 هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بروجرد
مردی که  ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق را در یک کوره آجرپزی اطراف بروجرد مخفی کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا  فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد  در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت خبری مبنی براین‌که یک نفر اقدام به دپوی نفت کوره قاچاق در یک  کوره آجرپزی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. مأموران شهرستان در بازرسی از کوره مورد نظر ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق  کشف کردند.فرمانده انتظامی بروجرد اظهار کرد: سوخت‌های مکشوفه به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی