صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

افشای مشکوک نامه محرمانه پیگیری قضایی می‌شود
 خبر اول اینکه،در پی انتشار شهادت‌نامه برخی از اعضای دولت نسبت به یکی از کاندیداهای انتخاباتی که خطاب به شورای نگهبان نوشته شده است، یک مقام آگاه در گفت‌و‌گو با ایرنا از پیگیری قضایی افشاگران این نامه در فضای مجازی خبر داد. این مقام‌ آگاه گفت: این نامه طبق رویه‌ای مرسوم و با هدف توثیق یکی از اعضای هیأت دولت به صورت غیرعلنی و صرفاً جهت استحضار اعضای محترم شورای نگهبان نگاشته شده است.وی تأکید کرد: باید مراجع مسئول بررسی کنند که این نامه چگونه در اختیار برخی چهره‌های رسانه‌ای دارای سابقه در نهادهای امنیتی و همچنین دارای سابقه محکومیت قضایی قرار گرفته و منتشر شده است.

پرتاب‌های فضایی ایران
در ۱۴۰۳ مشخص شد
 خبر دیگر اینکه،رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ۲ ماهواره تا چند ماه آینده خبر داد.حسن سالاریه با اعلام این خبر گفت: ماهواره طلوع ۳ و ماهواره ناهید ۲ ماهواره‌هایی هستند که آماده پرتاب بوده و طی چند ماه آینده پرتاب شده و در مدار قرار می‌گیرند.

کارشناسان بی‌بی‌سی: قطعنامه‌ شورای حکام نمادین است
 دست آخر اینکه، کارشناسان بی بی سی فارسی هم نسبت به بی اثر بودن قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران اذعان کردند. پس از آنکه چند کشور اروپایی با تلاش‌های انگلیس، آلمان و فرانسه اقدام به تصویب قطعنامه تازه‌ای علیه ایران کردند، مشخص شد که این قطعنامه صرفاً یک اقدام تبلیغاتی و نمادین غرب علیه ایران بوده و چندان اهمیت ندارد.
در همین رابطه چند کارشناس شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی نیز در گفت‌وگو با این شبکه تأکید کردند لحنی که قطعنامه انتخاب کرده، لحن بسیار نرمی بوده و درخواستش از ایران در سطح تقاضا بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی