صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

انفجار نارنجک قدیمی در یک مدرسه
 انفجار یک نارنجک عمل نکرده از درگیری‌های داخلی سه سال پیش در میانمار، به کشته شدن یک دانش‌آموز و زخمی شدن ۲۳ نفر در یک مدرسه انجامید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم اطلاع‌رسانی حکومت نظامی میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک نارنجک ۴۰ میلی متری پس از لمس شدن توسط یک دانش‌آموز در مدرسه‌ای در جنوب شهر داوی، منفجر شد. این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر از وضعیت جسمانی ۲۳ زخمی این حادثه که ۲۲ نفر آنها دانش‌آموز بودند، اعلام کرد که نارنجک یادشده توسط «شورشیان» در درگیری‌های قبلی شلیک شده بود. تیم اطلاع‌رسانی حکومت نظامی میانمار اعلام کرد: عملیات پاکسازی مین در این منطقه انجام شده است. میانمار به دلیل درگیری بین حکومت نظامی و مخالفان کودتای ۲۰۲۱ آن، دچار بحران‌های شدید شده است.

حبس بنگلادشی‌ها در خانه به خاطر سیل
 جاری شدن سیل شدید در شهر «سلهت» بنگلادش، ۲۸ منطقه را به زیر آب برد و ۱۰ هزار خانواده در خانه‌های خود محصور شدند. به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه «سورما» به میزان خطرناک در پی بارندگی‌های شدید و زیر آب ماندن کانال‌های این شهر، سیل در مناطق کم‌ارتفاع رخ داده است.به گزارش خبرگزاری شینهوا، ارائه خدمات بهداشتی به دلیل جاری شدن سیل در بیمارستان دانشکده پزشکی «ماگ عثمانی»، بزرگ‌ترین بیمارستان سلهت مختل شده است.
مقامات محلی اعلام کردند سیل‌های اخیر در ایالت «آسام» در شمال شرق هند بیش از ۶۰۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده و جان دست‌کم ۱۸ نفر را در این ایالت گرفته است. همچنین چندین نفر ناپدید شده‌اند اما آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

 ریزش مرگبار معدن در نیجریه
۳۰ نفر در ریزش معدن در مرکز نیجریه محبوس شدند.
  آژانس امداد و نجات محلی اعلام کرد که حداقل یک نفر کشته و ۳۰ نفر همچنان در معدنی که در ایالت نیجر در مرکز نیجریه فرو ریخته محبوس هستند. به گزارش رویترز، عبدالله باباآرآ، رئیس آژانس مدیریت اضطراری ایالت نیجر به خبرنگاران گفت که پس از حادثه در روستای گالکوگو در منطقه محلی شیررو، شش نفر نجات یافتند. باباآرآ با بیان اینکه تأثیر باران شدید روی زمین علت ریزش معدن بود، خاطرنشان کرد که امدادگران در حین عملیات نجات در محل «به دلیل ریزش مداوم» با احتیاط عمل می‌کردند.

مرگ معدنچی در جاوه
  یک کارگر معدن شن و ماسه بر اثر رانش زمین در استان جاوه شرقی اندونزی کشته شد و سه نفر دیگر ناپدید شدند. به گزارش شینهوا، طبق گزارش‌ها، معدنچیان در حال استخراج شن و ماسه در نزدیکی صخره‌ای در حاشیه رودخانه بودند. پاتریا دوی هستیادی، رئیس آژانس کاهش فاجعه لوماجانگ، گفت که یک معدنچی موفق به نجات خود شده است. وی با بیان اینکه کارگر کشته شده در اثر رانش زمین در عمق ۲۰ متری زمین پیدا شد، گفت: امدادگران با تجهیزات سنگین در حال حفاری برای سه معدنچی دیگر زیر آوار هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی