صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

fvpresident.ir

حضور سید حسن خمینی
در دفتر سرپرست ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، تولیت حرم امام خمینی(ره) با حضور در دفتر سرپرست ریاست جمهوری ضمن تمجید از مجاهدت‌ها و خدمات شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، یاد رئیس جمهور و یاران شهید او را گرامی داشت.در این دیدار  حاضران با قرائت فاتحه تعالی روح شهدای خدمت را از خداوند متعال مسألت کردند.

باز شدن پای اسرائیل در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود
مخبر سرپرست ریاست جمهوری در گفت‌و‌گوی تلفنی با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان تأکید کرد از توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر وی با رئیس جمهور شهید حمایت کرده و ضروری است این توافقات هر چه سریع‌تر اجرایی شوند. وی تصریح کرد:
دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفاً از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملاً بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود. علی اف نیز در این گفت و گوی تلفنی گفت: از جمله توافقاتی که در دیدار با شهید دکتر رئیسی داشتیم، بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران بود که بزودی انجام می‌شود.

دستور مخبر برای رفع نواقص سالهای گذشته در زیارت اربعین
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در جلسه ستاد مرکزی اربعین که پیش از ظهر دیروز چهارشنبه برگزار شد، ‌ بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و نواقص سال‌های گذشته و توجه به تأمین نیازمندی‌های زائرین تأکید کرد. «تاکید بر بسیج همه امکانات در زمینه حمل و نقل و به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت مسیرهای دریایی برای انتقال زائرین دیگر کشورها به عراق»، «اهتمام ویژه نسبت به تامین غذای سالم، آب شرب کافی و تمهیدات بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از گرمازدگی»، «تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام موثر در روند برگزاری مراسم اربعین»، «تمهید سازو کاری برای جلوگیری و کنترل سوانح جاده‌ای به‌ویژه در کشور عراق»، «برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائرین در 10 روز پایانی ماه صفر» و «دستور ویژه به وزرای صمت، امور اقتصادی و دارایی، ‌راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی برای تامین اتوبوس لازم برای حمل و نقل زائرین» از دیگر محورهای مهم سخنان دکتر مخبر در این جلسه بود.

 

خبرگزاری صداوسیما

 ملت از سوگ، حماسه آفرید

دکتر جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهور شهید در اولین سخنرانی بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: ملت قهرمان ایران بارها در این سوگ سوختند و از سوگ حماسه آفریدند. به زعم معاندین، جامعه جوان ایران از ایده‌های انقلاب عبور کرده است ولی در این واقعه مردم با اشک به جمهوری اسلامی رأی دادند و این دستاورد بزرگی است.  استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بیان کرد: غزه همچنان در آتش می‌سوزد، جریان مقاومت همچنان دست تنهاست. میهمانانی که از کشورهای دیگر آمده بودند همه به من می‌گفتند که یکی از پشتیبان‌های اصلی خود را از دست دادند و من عرض می‌کردم به خاطر حضور مقام معظم رهبری مدظله‌العالی جای نگرانی نیست و مردم ایران تا پای جان برای جبهه مقاومت می‌ایستند.  علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اما نگران این هستیم که برخی با شهید رقابت کنند اما برای کسب جایگاه نمی‌توان با شهید رقابت کرد یا او را مورد استهزاء قرار داد. من نگرانم که افراد بعد از این مراسم به فکر استراحت باشند، در حالی که باید بیشتر از قبل تلاش کرد و با این افتخار بزرگی که نصیب ما شد باید از مقاومت حمایت کنیم. وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم در آینده حماسه‌سازتر از گذشته به تلاش علمی و فرهنگی و تبدیل حرکت ایران به یک جریان جهانی مقاومت اقدام کنید.

جستجو
آرشیو تاریخی