آمادگی مدافع عنوان قهرمانی برای کوپاامریکا

مسی همچنان ستاره آرژانتین است

حذف شگفت‌انگیز یک نام بزرگ اسکالونی تیم بااستعدادی در اختیار دارد. تنها بازیکنی که در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر بود و حالا در تیم جایی ندارد، پائولو دیبالا است. درست است که مهاجم رم در برنامه‌های اسکالونی جایی ندارد اما این به خاطر ضعف او نیست چون در ۳۹ بازی این فصل برای جالوروسی ۲۶ گل زده. درست است که حذف شگفت‌آوری بود اما این سطح بالای تیم ملی آرژانتین در خط حمله را نشان می‌دهد.

آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی کوپاامریکا دو هفته دیگر دفاع از جام خود را آغاز می‌کند.
 لیونل اسکالونی که فهرست اولیه‌اش ۲۹ نفره بود، به دقت روی تیم تمرکز دارد تا سه نفر آخر را خط بزند. چهره‌های شاخصی در تیم هستند که در سفر به میامی برای آغاز تمرین آلبی‌سلسته را همراهی می‌کنند.
 لیساندرو لوپس در دفاع، انزو فرناندس از چلسی که به تازگی از مصدومیت برگشته و آنخل دی‌ماریا که خود را برای آخرین تورنمنت ملی آماده می‌کند.
اما فوق‌ستاره تیم ملی آرژانتین همچنان لیونل مسی است؛ بازیکنی که در میانه کوپا ۳۷ ساله می‌شود. آرژانتین شنبه‌شب از بوینوس آیرس به میامی پرواز کرد در حالی که مسی در فلوریدا ماند. او در تساوی ۳ بر ۳ تیمش مقابل سنت لوییز بازی کرد و در دوازدهمین بازی این فصل لیگ حرفه‌ای امریکا دوازدهمین گلش را زد.
این بازی در ورزشگاه چیس برگزار شد، خانه اینتر میامی که محل اردوی تمرینی آرژانتین برای بازی‌های تدارکاتی است.
 آرژانتین در این ورزشگاه تمرین می‌کند هرچند بازی‌های دوستانه‌اش در این استادیوم برگزار نمی‌شود. آرژانتین 20 خرداد در سولجر فیلد شیکاگو با اکوادور روبه‌رو می‌شود؛ این دو تیم در مرحله گروهی با هم بازی نمی‌کنند اما شاید در نخستین دور حذفی به هم بخورند. پنج روز بعد هم آخرین بازی تدارکاتی برابر گواتمالا برگزار می‌شود.
آرژانتین در این تورنمنت تجربه و توانایی را با هم دارد و برای همین از نظر کارشناسان شانس بیشتری نسبت به برزیل و اروگوئه دارد. البته این برتری ناچیز ممکن است با ضعف در دو بازی تدارکاتی از بین برود اما نقطه قوت تیم عمقی است که روی نیمکت وجود دارد. بازیکنانی مثل آلخاندرو گارناچو یا والنتین بارکو شاید فرصت زیادی برای بازی پیدا نکنند اما هر دو می‌توانند در زمان لازم برای تیم تفاوت ایجاد کنند. آرژانتین ۳۱ خرداد کارش در کوپا را با بازی با کانادا در ورزشگاه مرسدس بنز در آتلانتا آغاز می‌کند که افتتاحیه مسابقات است و بعد به مصاف شیلی و پرو می‌رود.
چهل و هشتمین دوره کوپا با سازماندهی مشترک کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی و همچنین کونکاکاف با حضور شش تیم از امریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کاراییب برگزار می‌شود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی