واکنش ملی‌پوش سنگ‌نوردی به خط خوردن از لیست انتخابی المپیک

دارابیان: رکورد تمریناتم را بزنم سهمیه می‌گیرم

فائزه زمانی
خبر‌نگار

محیا دارابیان ملی‌پوش سنگ‌نوردی ماده سرعت از لیست انتخابی المپیک خط خورد. در اقدامی عجیب درحالی‌که هنوز یک مرحله از انتخابی المپیک در مجارستان باقی مانده است، کادرفنی تیم ملی سنگ‌نوردی دارابیان را به گفته خودشان به دلیل برخورداری از شانس کم، از لیست پرواز بوداپست خط زد. این درحالی است که دارابیان معتقد است اگر رکورد خود را در آخرین مرحله انتخابی المپیک بزند، سهمیه را می‌گیرد. دختر سنگ‌نورد تیم ملی که از صدایش معلوم بود گریه کرده است، این تصمیم فدراسیون برایش قابل هضم نیست و هنوز دلیل خط خوردنش را نمی‌داند.
 
واقعاً شانس گرفتن سهمیه را در بوداپست نداشتی؟
مسابقات انتخابی المپیک شامل دو مرحله می‌شود که اولین مرحله در شانگهای برگزار شد و دومین مرحله قرار است در بوداپست برگزار شود. مجموع امتیازات این دو مرحله، نفرات المپیکی را مشخص می‌کند. فقط 32 نفر اجازه حضور در مسابقات انتخابی المپیک را داشتند و من برای اینکه بتوانم جزو این گروه باشم کلی زحمت کشیدم و مسابقه دادم تا جواز حضور در انتخابی المپیک را گرفتم.
برخلاف نظر کادرفنی فکر می‌کنم شانس زیادی داشتم و اگر رکورد تمریناتم را در بوداپست بزنم بی‌شک سهمیه را می‌گیرم. حتی بارها روی کاغذ حساب و کتاب کردیم و باتوجه به شرایط رقبا و خودم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانم المپیکی شوم. از طرفی در ماده سرعت هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است بهترین سنگ‌نورد دنیا با یک اشتباه آخرین نفر شود و بالعکس.
از صدایت معلوم است که خیلی ناراحت هستی و حتی گریه کرده‌ای.
بله همین‌طور است. من که تا اینجای کار زحمت کشیده بودم، حداقل می‌گذاشتند تا آخرش بروم، شاید زحماتم جواب می‌داد و سهمیه را می‌گرفتم. نمی‌دانم دلیل این تصمیم کادرفنی و فدراسیون چیست اما به تصمیم‌شان احترام می‌گذارم.
به فدراسیون بابت این تصمیم اعتراض نکردی؟
چندین بار با مسئولان فدراسیون صحبت کردم، حتی می‌دانم که بحث کمبود بودجه مطرح نیست. آنها دلایل خود را دارند و می‌گویند برای مسابقات بعدی آماده شو. من دقیقاً متوجه نشدم که چرا باید از لیست انتخابی المپیک خط بخورم.
بعد از این تصمیم چه کار خواهی کرد؟
من تمریناتم را شروع کرده‌ام. حالا مسابقات دانشجویان جهان و بازی‌های داخل سالن آسیا را در پیش دارم که قطعاً برای مدال به این مسابقات خواهم رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی