الاخبار: ناو هواپیمابر آیزنهاور از یمن دور شد

منابعی در صنعا می‌گویند، ناو هواپیمابر «یو.‌اس.‌اس دوایت آیزنهاور» به سواحل نزدیک به عربستان منتقل شده تا از محدوده آتش ارتش یمن دورتر شود.
 منابع یمنی می‌گویند، امریکا قصد داشت در پاسخ به عملیات‌های یمن، حملات تلافی‌جویانه دیگری علیه این کشور انجام دهد؛ مانند یک حمله هوایی گسترده که تعدادی از استان‌های یمن را هدف قرار دهد اما پس از حملات علیه آیزنهاور به‌طور ناگهانی این برنامه‌ها را متوقف کرد. بر اساس نوشته روزنامه الاخبار، منابع یمنی گفته‌اند ناو هواپیمابر آیزنهاور به سواحل نزدیک به عربستان منتقل شده تا از محدوده آتش ارتش یمن دورتر شود. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد، در عملیات اول از ۶ عملیات اخیر ارتش این کشور، ناو هواپیمابر «یو.اس.‌اس دوایت آیزنهاور» در شمال دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت.این مقام یمنی روز جمعه نیز اعلام کرد، آیزنهاور در پاسخ به حملات بامداد جمعه امریکا و انگلیس به نقاط مختلف یمن، هدف حمله ارتش این کشور قرار گرفته بود. یحیی سریع در ادامه خبر داد، در عملیات دوم، یک‌ ناوشکن امریکایی در دریای سرخ هدف حمله مستقیم پهپادهای یمن قرار گرفت.
چهار عملیات بعدی ارتش یمن هم علیه کشتی‌های متعلق به شرکت‌هایی که ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کردند، صورت گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی