صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

عرض ارادت کارگیل هند این بار برای امام خمینی (ره)
 خبر اول اینکه، پس از برگزاری مراسم باشکوه عزاداری برای رئیس جمهور شهید از سوی مردم شهر کارگیل هند، این بار همزمان با مردم ایران، مردم این شهر با برگزاری اجتماع پرشوری، یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند.
کارگیل شهرستانی در ناحیه کشمیر است که اکثریت مردم آن را مسلمانان شیعه‌مذهب تشکیل می‌دهند. مردم کارگیل با تأثیرپذیری از اندیشه امام خمینی به عنوان رهبر شیعیان جهان به ساماندهی فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود پرداخته و تحولی در ساختار اقتصادی و اجتماعی پیرامون خویش به وجود آورده‌اند.

منتظرت بودیم...
 خبر دیگر اینکه، بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید بندر امام خمینی(ره) در حالی ابتدای این هفته با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره برداری رسید که مردم شهرستان ماهشهر با نصب بنری بالای سردر بیمارستان برای رئیس جمهور شهید نوشته بودند: «منتظرت بودیم»؛ قرار بود آیت‌الله رئیسی این بیمارستان را در روزهای اخیر افتتاح کند.

چرا مخبر ثبت‌نام نکرد؟
  شنیدیم که،سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در خصوص چرایی عدم ثبت‌نام محمد مخبر در انتخابات ریاست جمهوری توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد:
۱) مخبر خود را متعهد می‌دانست که بار مسئولیتی را که با فقدان آیت‌الله رئیسی به دوش گرفته به انتها برساند و درگیر شدن در جریان رقابت، او را از ادای تکلیف نسبت به مردم بزرگوار ایران اسلامی و روح شهید خدمت باز ندارد.
۲) از سوی دیگر او در این ۵۰ روز بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب امانتدار دولت است و ضروری بود این امانت را با دقت و حساسیت تمام به سرمنزل برساند.
۳) مخبر هیچ‌گاه تصور اداره دولت بدون رئیسی را در ذهن نداشت و نتوانست به خود بقبولاند که در فقدان شهید رئیسی جانشین او و عهده‌دار مسئولیت وی گردد.
۴) با وجود مراجعات غالب اعضای دولت و شخصیت‌های سیاسی به آقای مخبر برای کاندیداتوری، او در پاسخ به تمام این مراجعات گفت تمام تمرکز من روی ایفای درست کار دولت است و هیچ اراده‌ای برای ثبت‌نام و یا هماهنگی برای ترکیب ‌دولت چهاردهم را ندارم که تا آخر هم پای این حرف ایستاد.
۵) در حال حاضر با دستورات و پیگیری‌های دکتر مخبر، تمامی بخش‌های دولت با قوت در حال تداوم خدمت و انجام مأموریت‌های خود هستند و علاوه بر مراقبت در خصوص جلوگیری از کوچکترین توقف و کندی در این مسیر، رعایت دقیق ضوابط و مقررات با جدیت دنبال می‌شود.
گفتنی است که روزنامه دنیای اقتصاد در شماره اخیر خود، در خبری مدعی شده بود علت عدم ثبت نام مخبر در انتخابات، هماهنگی و ائتلاف او با محسن رضایی و محمدباقر قالیباف است.

شهادت مستشار ایرانی
در حمله اسرائیل به حلب
 دست آخر اینکه،  شامگاه یکشنبه  گذشته در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم‌ صهیونیستی به اطراف شهر حلب در شمال سوریه یک نیروی مستشاری ایران به شهادت رسید.
ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر این حمله که در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۴ خرداد انجام شد، ۱۷ نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند و این حمله خسارت‌هایی نیز در پی داشت.
همچنین آئین وداع با پیکر مطهر سعید آبیار دیروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.  پیکر مطهر شهید آبیار پیش از بازگشت از سوریه توسط همرزمانش در حرم حضرت زینب(س) نیز تشییع شد.

جستجو
آرشیو تاریخی