بی‌توجهی به جان تماشاگران و درگیری با عوامل برگزاری

چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین ابهامات در برگزاری بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان استفاده از جلال مرادی به عنوان ناظر برگزاری بود که انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت. مرادی در همان ابتدای مسابقه با عوامل برگزاری این بازی به درگیری لفظی پرداخت و با داد و فریاد بر سر افراد زحمتکش در ورزشگاه آزادی صحنه‌های زشتی را رقم زد.
 در ادامه این ناظر بدون توجه به اینکه قرار نبود در قسمت‌های در حال بازسازی، تماشاگر بنشیند، اجازه داده از این فضا استفاده شود و تماشاگران در میان مصالح ساختمانی و ابزارآلات مربوط به آن تردد کنند.
طبق قوانین نباید از صندلی‌های متحرک روی سکوهای سیمانی استفاده می‌شد و ناظر بازی باید قبل از به صدا درآمدن سوت بازی از عوامل می‌خواست نسبت به انتقال صندلی‌های متحرک که زیر جایگاه شیشه‌ای قرار داشت، اقدام شود اما مرادی از این موضوع مهم هم چشمپوشی کرد!
اوج فاجعه تصمیم‌های مرادی در ورزشگاه آزادی اما آنجا بود که آقای ناظر مانع از نشستن تماشاگران روی نقاط ناامن ورزشگاه آزادی نشد و بی‌آنکه توجهی به این موضوع مهم داشته باشد بازی را دنبال کرد و مشخص نبود اگر اتفاق ناگواری برای تماشاگران رخ می‌داد، چه فاجعه‌ای در ورزشگاه آزادی به ثبت می‌رسید.
در جریان برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس نیز افراد متفرقه در اطراف محل برگزاری جشن به وفور حضور داشتند و مرادی حتی از کنترل این افراد نیز ناتوان بود. اینکه چرا سازمان لیگ برتر فوتبال ایران همچنان به جلال مرادی نظارت می‌دهد و برای این بازی مهم از چنین ناظری استفاده کرد، برای اهالی فوتبال ایران یک پرسش اساسی است و جا دارد متولیان فوتبال ایران به افکار عمومی توضیح دهند که چرا و به چه دلیل نظارت این بازی را به فردی دادند که از همه نظر مناسب برگزاری چنین بازی مهمی نبود؟! به هر حال لازم است، سازمان لیگ در انتخاب افراد دقت بیشتری کند و دیگر از استفاده از افراد امتحان پس داده‌ای که در کارنامه‌شان درگیری‌های متعدد با اهالی فوتبال دیده می‌شود و حتی سابقه کتک زدن تماشاگران را نیز دارند (فیلمش در گوگل موجود است) خودداری کند و نیروهای جوان را به کار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی