صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

اخبار

بر اساس قانون شورای حل اختلاف
صورت می گیرد
ترویج سازش با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح
 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به راه‌اندازی دادگاه صلح گفت: بر اساس قانون شورای حل اختلاف تا پایان آذر1403 باید در سراسر کشور دادگاه‌های صلح برقرار شود.
به گزارش مهر، همایش منطقه‌ای غرب کشور با محوریت نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و ایجاد دادگاه‌های صلح با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، رؤسای کل دادگستری استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان به میزبانی دادگستری استان کردستان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام  والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در سال‌جاری شوراهای حل اختلاف در کشور به صورت کارآمد در مسیر صلح و سازش فعال می‌شوند. دعاوی در صلاحیت دادگاه صلح، ترکیبی از دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده است و فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شوراهای حل اختلاف در کنار این دادگاه می‌توانند از اطاله دادرسی جلوگیری کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی افزود: تعامل بالای دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف و استفاده مطلوب از ظرفیت شورای حل اختلاف، سبب می‌شود تا آمار صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به نحو محسوسی ارتقا یابد.

سنجش نوآموزان اتباع با «کدیکتا»
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه کودکان اتباع نیز به مانند نوآموزان ایرانی برای ثبت‌نام در کلاس اول نیازمند انجام سنجش‌سلامت هستند گفت: سنجش نوآموزان اتباع صرفاً با «کد یکتا» امکانپذیر است.
به گزارش ایسنا، حجت الله الماسی در این باره بیان کرد: در سامانه سیرت، سنجش دانش‌آموزان ایرانی با کدملی انجام می‌شود درحالی که برای کودکان اتباع با کد یکتا انجام می‌شود.
الماسی با بیان اینکه زمان سنجش کودکان اتباع به همراه سایر کودکان ایرانی آغاز شده است گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع سنجش شده‌اند و سنجش آنها نیز مانند کودکان ایرانی تا ۲۰ خرداد ادامه دارد و بعد از آن سامانه بسته می‌شود چرا که فرآیندهای بعدی با اختلال مواجه می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی