صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

مجموعه سرجین بافت با تدبیر رئیس‌جمهور شهید به چرخه تولید بازگشت

احیای 60 واحد تولیدی زنجان در دولت مردمی

زنجان - احیای واحدهای تولیدی که سال‌ها به دلایل مختلف تعطیل شده بودند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور شهید بود.
دکتر رئیسی در سفرهای استانی نسبت به این موضوع تأکید بسیاری داشتند و با احیای مراکز تولیدی تعطیل شده، زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم کردند. احیای مجموعه تولیدی سرجین بافت زنجان به عنوان بزرگترین زنجیره ارزش پوشاک کشور یکی از مهم‌ترین آنها است. علاوه بر آن 60 واحد تولیدی ریز و درشت با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۹۲ نفر در استان زنجان در دوران رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی احیا شد.
فعالیت دولت سیزدهم در زنجان و جهت‌گیری برنامه‌ریزی‌ها و رویکردهای آن در راستای حرکت رو به جلو با هدف توسعه استان بوده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی، زمینه‌سازی برای رونق تولید و روند نزولی نرخ بیکاری در استان اشاره کرد.
‌راه‌اندازی واحدهای تولیدی معطل مانده یکی از اقدامات قابل توجه دولت در راستای توسعه و رونق تولید در زنجان و رشد اقتصادی این استان بوده است. یکی از واحدهای تولیدی، شرکت سرجین بافت زنجان بود که بعد از سال‌ها بلاتکلیفی و تعطیلی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور شهید به زنجان به مرحله بهره‌برداری رسید. بنابراین تأسیس و راه‌اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت» پس از پیگیری‌های متعدد در دولت سیزدهم و با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، صنعت نساجی در این استان جزو سه صنعت برتر کشور بوده و سیاستگذاری‌ها بنا بر تکمیل چرخه تولید در این بخش است. مجید گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی، محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان
رئیس هیأت مدیره شرکت سرجین بافت نیز با اشاره به طرح از پنبه تا پوشاک گفت: حدود ۱۵ سال است این طرح در حال ساخت و راه‌اندازی بوده که در زمان حاضر سالانه ظرفیت تولید چهار هزار تن نخ در سال و دوزندگی ۱۰ میلیون تن البسه و بافندگی ۱۰ میلیون تن نخ را دارد. سید اسماعیل بهبهانی با بیان اینکه مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی به سرانجام رسید، اظهار داشت: در حال حاضر در این مجموعه ۶۰۰ نفر اشتغال دارند و فعالیت این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کند.
بهبهانی گفت: این مجموعه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با یکی از بانک‌های کشور به مشکلاتی برخورد که با حمایت دولت سیزدهم، پیگیری استاندار زنجان و حمایت مسئولان اجرایی بویژه شخص شهید آیت‌الله رئیسی حل و فصل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی