حوادث جهان

خروج قطار از ریل در آلمان
 بارش‌های شدید باران موجب جاری شدن سیل و رانش زمین و خروج قطار از ریل در آلمان شد.
در ایالت بادن وورتمبرگ دو واگن قطار از ریل خارج شدند. به گفته مقامات، علت خروج این دو واگن قطار از ریل، بروز رانش زمین به علت باران شدید و مداوم بوده است. مقامات محلی می‌گویند شهر «رودرزبرگ» در ایالت «بادن وورتمبرگ» خسارات زیادی را متحمل شده است. همچنین به گفته کارشناسان در روزهای آینده وضعیت بحرانی همچنان ادامه خواهد داشت.پلیس محلی تاکنون مرگ چهار نفر را در حوادث مرتبط با این سیل تأیید کرده است. یکی از قربانیان، آتش‌نشانی بوده که بر اثر واژگونی قایق جان خود را از دست داده است.در شماری از دهکده‌ها و شهرهای کوچک در ایالت‌های بادن-وورتمبرگ و بایرن در جنوب آلمان، شمار زیادی از شهروندان مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شده‌اند.
 
سقوط هواپیمای نظامی آموزشی در ترکیه
 وزارت دفاع ترکیه از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی از نوع SF-۲۶۰ D در استان قیصریه و کشته شدن دو خلبان خبر داد.
در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «هواپیمای فرماندهی نیروی هوایی که برای آموزش از دوازدهمین فرماندهی پایگاه اصلی حمل‌ونقل هوایی قیصریه به پرواز درآمده بود، به دلیل نامشخصی سقوط کرده است.»
خبرگزاری آناتولی به نقل از این وزارتخانه گزارش داد دو خلبان هواپیما در این سقوط جان خود را از دست داده‌اند.

آتش سوزی در انبار لوازم خانگی شهر نجف
رسانه‌های عراقی دوشنبه شب از وقوع آتش‌سوزی گسترده در محله عدن شهر نجف اشرف خبر دادند.
براساس گزارش رسیده، این آتش‌سوزی در انبار لوازم خانگی در این منطقه از نجف رخ داد.اداره بهداشت شهر نجف در این باره گزارش داد که این آتش‌سوزی در انبار لوازم خانگی و برقی در مرکز این استان رخ داده است. نکته حائزاهمیت این است که این منطقه صنعتی و دارای تجهیزات برقی است که خیلی زود آتش می‌گیرد.

گرما جان هندی‌ها را می‌گیرد
رسانه‌های محلی هند به نقل از داده‌های دولتی این کشور گزارش دادند بر اثر موج گرما در ۳ ماه گذشته نزدیک به ۲۵ هزار مورد مشکوک به گرمازدگی در این کشور ثبت شده و دست‌کم ۵۶ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند. در حالی که بیشتر منابع داخلی آمار رسمی فوتی‌ها را ۵۶ نفر اعلام کرده‌اند اما روزنامه «هندو» گزارش داده است با احتساب موارد مشکوک، تعداد کل قربانیان گرمای شدید هوا در ماه‌های اخیر در این کشور احتمالاً بیشتر از ۸۰ نفر است.
 
نجات ۲۱ مهاجر در آب‌های ساحلی ترکیه
نیروهای گارد ساحلی ترکیه ۲۱ مهاجر غیرقانونی را در سواحل «بودروم» از خطر غرق شدن نجات دادند. فرماندهی گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور گروهی از مهاجران غیرقانونی در قایقی در سواحل بودروم در استان «موغلا»، یک قایق گارد ساحلی به منطقه اعزام شد و ۱۹ مهاجر سوار بر این قایق را از خطر غرق شدن نجات دادند. این نیروها همچنین دو مهاجر غیرقانونی دیگر را که قصد داشتند با شنا کردن به جزایر یونان بروند، شناسایی کرده و نجات دادند.
 
انفجار در معدن زغال سنگ پاکستان با ۱۱ کشته
 انفجار در یکی از معادن زغال‌سنگ منطقه «سنجدی» از نواحی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان رخ داده است.
 به گزارش شبکه خبری «جیو تی وی»، علت انفجار نشت گاز متان در این معدن زغال سنگ بوده و ۹ معدنچی و دو پیمانکار به علت فروریختن معدن کشته شدند.
مقامات دولت محلی از جمله «سرفراز بگتی» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان در بیانیه‌های مختلف این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت گفته و خواستار تحقیقات فوری در خصوص تدابیر امنیتی در این معدن و سایر معادن اطراف آن شدند.
 
گردنبند مانع قتل یک مرد شد
گردنبند قطور یک مرد، مانع ورود گلوله به گردنش در یکی از شهرهای ایالت کلرادوی امریکا شد.
به گزارش نیویورک‌پست بنابر اعلام پلیس این مرد روز سه‌شنبه به دنبال مشاجره با مردی دیگر، هدف گلوله قرار گرفت. پلیس نوع گلوله شلیک شده را «کالیبر ۲۲» اعلام کرد و افزود که شخص شلیک‌کننده، در محل حادثه به اتهام «اقدام به قتل» دستگیر شد.پلیس گفته است با اینکه رنگ گردنبند نقره‌ای است، اما به احتمال زیاد از آلیاژ نقره خالص نیست، زیرا نقره فلزی نرم است و گلوله را متوقف نمی‌کند.
 
کشف گاو صندوق 100هزار دلاری از دریاچه
یک زوج گنج‌یاب هنگام ماهیگیری آهنربایی، یک گاوصندوق غرق‌شده را در اعماق دریاچه‌ای در نیویورک پیدا کرده‌اند که ظاهراً داخل آن، حدود 100 هزار دلار پول نقد بوده است.
براساس گزارش اینسایدر، این زوج که «جیمز کین» و «باربی آگوستینی» نام دارند، موضوع کشف گاوصندوق را به اداره پلیس نیویورک گزارش کرده‌اند و پلیس نیز به آنها گفته است که می‌توانند آن را نگه دارند.براساس این گزارش، آنها در پارک عمومی «فلاشینگ مدوز–کورونا» نیویورک در حال ماهیگیری آهنربایی بودند. در ماهیگیری آهنربایی، آهنرباهای پرقدرت به قلاب متصل می‌شود و سپس اقلام ارزشمند موجود در اعماق دریا با آن به بالا می‌آید.این زوج در گذشته نیز یک نارنجک متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، یک موتور سیکلت، اسلحه‌های قدیمی و یک کیف پول حاوی ارز و جواهرات خارجی را در اعماق دریاچه پیدا کرده‌اند، اما این بار یک گاوصندوق حاوی ارز نقد پیدا کرده‌اند.

6 کشته در برخورد قطار با کارگران چینی
رسانه‌های داخلی چین از وقوع سانحه ریلی در شمال شرق این کشور خبر دادند که منجر به فوت 6 کارگر شد.
به گزارش شینهوا، شرکت راه‌آهن «گروه هاربین» چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این حادثه بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در استان «هیلونگ جیانگ» واقع در شمال شرق چین رخ داد و در پی آن یک قطار باری با تعدادی کارگر ساختمانی روی ریل برخورد کرد.گزارش‌ها همچنین حاکیست این کارگران بدون اطلاع وارد محدوده ریلی شده بودند.مقامات محلی اعلام کردند، دو کارگر در دم جان باختند و چهار نفر دیگر نیز به رغم تلاش‌های امدادگران و انتقال به بیمارستان فوت کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی