چاه 60 متری مرد جوان را بلعید

گروه حوادث/  تلاش 5 روزه امدادگران برای بیرون کشیدن مرد جوانی که به داخل چاه 60 متری باغ خانوادگی‌شان سقوط کرده بود، همچنان ادامه دارد.
بهروز ابوالحسنی، کارمند ۴۵ ساله بانک توسعه تعاون شعبه مراغه حوالی ساعت ۲۳ شامگاه پنجشنبه ۱۰ خرداد به چاهی با عمق ۶۰ متر در باغ خانوادگی‌شان در روستای کله‌نو هشترود سقوط کرد.
به ادعای شاهدان عینی و اقوام، در ساعات اولیه سانحه صدایی از داخل چاه به گوش می‌رسید که به مرور ضعیف شد و پس از مدتی دیگر صدایی به گوش نرسید.
عملیات امدادی در ساعات اولیه توسط یکی از جوانان بومی منطقه با بستن طناب و ورود به چاه آغاز شد و فرد حبس شده تا ارتفاع ۲۰ متر به بالا حمل شد اما طناب پاره شده و دوباره وی به عمق چاه سقوط کرد.
حمید منجم، رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه عرض ۴۰ سانتی‌متری این چاه عملیات را بسیار دشوار کرده است گفت: سفت‌شدگی ماده لجنی کف چاه موجب سخت شدن این عملیات شده است.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و فرمانده ارشد تیم ۱۰ نفره اعزامی از سازمان آتش‌نشانی تهران نیز با اشاره به اعزام پنج دستگاه خودروی ویژه امدادی سبک و سنگین و تجهیزات کامل آتش‌نشانی به‌همراه امدادگران متخصص این نوع حوادث گفت: به‌دنبال درخواست کمک مسئولان و مدیران شهرستان هشترود از مدیران ارشد شهرداری تهران برای حضور آتش‌نشانان پایتخت در شهرستان هشترود و امدادرسانی و خدمات‌رسانی در محل حادثه، گروهی از آتش‌نشانان به این شهرستان اعزام شدند.
براساس این گزارش، حفر چاه موازی یکی از راه‌های امداد و‌ نجات در این سانحه است. باریک بودن دیواره چاه دسترسی آتش‌نشانان را به عمق چاه سخت کرده است اما نیروهای آتش‌نشانی پایتخت کماکان با تلاش فراوان مشغول عملیات هستند تا پیکر این مرد را بیرون بکشند.
فرید قشلاقی فرماندار هشترود گفت:  به محض اطلاع از سقوط مرحوم بهروز ابوالحسنی به داخل چاه، از تمامی ظرفیت‌های امدادی هشترود اعم از آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و نیروهای محلی برای خارج کردن فرد سقوط کرده به چاه استفاده شده اما به نتیجه نرسیده‌ایم.  چاهی که مرحوم ابوالحسنی به داخل آن سقوط کرده دارای عمق ۶۰ متر و قطر ۴۰ سانتی متر بوده و این امر، کار را برای امدادگران بسیار سخت کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر نیروهای امداد و نجات هشترود نیروهای کمکی شهرستان‌های میانه، مراغه، تبریز و تهران نیز در محل حادثه حضور یافتند اما با توجه به سختی کار، هنوز افراد حاضر بر سر صحنه نتوانسته اند پیکر این جوان هشترودی را از چاه خارج کنند.  برای خارج کردن این فرد از داخل چاه، چندین دستگاه بیل مکانیکی به همراه سایر نیروهای امدادی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا بتوانند با حفر کانال و راه دسترسی به چاه مورد نظر، پیکر این جوان را از محل حادثه خارج کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی