از گوشه و کنار ایران

شهادت مامور پلیس هنگام دستگیری متهم
 یکی از  مأموران انتظامی  خرمشهر در عملیات دستگیری سارقان به شهادت رسید.
سرهنگ نجم الدین سهرابی،  فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه  به دنبال عملیات دستگیری سارقان در خرمشهر، گروهبان یکم علیرضا حمودی در جریان عملیات تعقیب و گریز دستگیری سارقان، به شهادت رسید.

نجات زن پاراگلایدر‌سوار پس از سقوط
خلبان زن پاراگلایدر که از ارتفاعات جنگلی روستای سرکلاته خرابشهر کردکوی سقوط کرده بود توسط نجاتگران هلال‌احمر نجات یافت.
رضا حاجیلری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: عصر دوشنبه گزارش سقوط یک زن ۴۰ ساله که با پاراگلایدر در حال پرواز بر فراز ارتفاعات جنگلی روستای سرکلاته خرابشهر کردکوی بود، توسط اورژانس به مرکز ۱۱۲ هلال‌احمر استان اعلام شد که بلافاصله ۲ تیم از نجاتگران هلال‌احمر کردکوی و پایگاه النگ با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمکدار سبک اعزام شدند. همزمان عوامل اورژانس هم در صحنه حادثه حضور پیدا کردند و پس از دسترسی به مصدوم و انجام اقدامات اولیه، عوامل امدادی با کمک نیروهای مردمی، مصدوم را که از ناحیه کمر و لگن آسیب دیده بود از مناطق جنگلی عبور داده و پس از رسیدن به محل امن تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
واژگونی وانت حامل زنان کارگر در دزفول
واژگونی یک دستگاه خودروی پیکان‌وانت نزدیکی چهارراه آوج شهرستان دزفول منجر به مصدوم شدن هفت زن کارگر شد.
رضا معمارزاده گفت: حدود ساعت ۴:۲۵ بامداد دوشنبه گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پیکان‌وانت حامل کارگران زمین کشاورزی نزدیکی چهارراه آوج به مرکز ارتباطات اورژانس دزفول اعلام شد. با حضور امدادگران در محل، 7 زن کارگر که مصدوم شده بودند توسط عوامل اورژانس به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.
 
برق، جان ماهیگیر را گرفت
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان (استان ایلام) از مرگ مرد ۳۵ ساله حین ماهیگیری غیراصولی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ هادی گندمی گفت: در پی اعلام فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر فوت یک نفر در رودخانه کنگیر ایوان، بلافاصله مأموران انتظامی بخش زرنه برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی اولیه مأموران انتظامی مشخص شد ۳ نفر برای صید ماهی از موتور برق استفاده کرده بودند که یک نفر از آنها به علت بی‌احتیاطی دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سرهنگ گندمی با بیان اینکه تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد، بیان کرد: جسد متوفی طی هماهنگی با مرجع قضایی تحویل پزشکی قانونی شد.
 
تصادف اتوبوس اتباع پاکستانی در نطنز
برخورد اتوبوس و کامیون در آزاد‌راه نطنز به کاشان 6 پاکستانی را روانه بیمارستان کرد.
بمانعلی یوسفی، معاون امداد و نجات استان اصفهان در خصوص این حادثه اظهار کرد: ساعت ۴:۴۰ بامداد ۱۴ خرداد‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروی انتظامی و اورژانس ۱۱۵ حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اصفهان اعلام شد. این حادثه در کیلومتر ۵۰ نطنز به کاشان رخ داد و ۳۲ سرنشین اتوبوس که اغلب پاکستانی بودند دچار حادثه شدند.در این حادثه یک مورد رهاسازی توسط عوامل جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت و ۶ مصدوم حادثه توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.
 
پزشک قلابی دستگیر شد
مرد شیاد که با معرفی خود به عنوان پزشک زنان قصد اخاذی و سوءاستفاده از یک زن را داشت از سوی پلیس دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: مدتی قبل خانمی با مراجعه به پلیس اظهار داشت که شخصی در یکی از پیام‌‌رسان‌ها خود را پزشک زنان معرفی کرده و پس از ارائه مشاوره اقدام به اخذ عکس و فیلم شخصی و سپس اخاذی و تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های دریافتی کرده که بلافاصله پرونده مقدماتی تشکیل شد. پس از ارائه مستندات توسط شاکی و اقدامات تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط افسران پلیس فتا استان، با توجه به حساسیت و پیشگیری از هر گونه اختلافات و فروپاشی کانون گرم خانواده، متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و ضمن هماهنگی‌های لازم در حوزه شهرستان تفتان دستگیر شد.
 
قطع درخت و سقوط روی شبکه برق اهواز
بریدن یک درخت تنومند و سقوط روی شبکه برق در اتوبان لشکر اهواز منجر به قطع برق بخشی از شهر شد.علیرضا شکرخدایی، سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز گفت: ساعت ۳:۲۰ بامداد دوشنبه ۱۴ خردادماه ۱۴۰۳ فردی یا افرادی ناشناس توسط یک دستگاه اره اقدام به قطع یک اصله درخت تنومند اکالیپتوس در اتوبان لشکر اهواز کردند که این کار اشخاص سودجو باعث سقوط درخت روی شبکه خط ۳۳ هزار ولت شد و در این حادثه ۴ خط فشار متوسط ۳۳ هزار ولت از مدار خارج و برق مناطق لشکر، کمپلوی شمالی، کمپلوی جنوبی واقع در کوی انقلاب اهواز قطع شد.وی افزود: گروه‌های عملیاتی از همان دقایق اولیه در محل حاضر شده و اقدام به جداسازی سیم‌های شبکه از روی پایه‌های تخریب شده کردند و با تلاش دیسپاچینگ مرکز و عملیات فنی تا ساعت 8 صبح برق شهروندان وصل شد.
 
کشف 100 کیلو شیشه در یک خودرو
مأموران پلیس بهبهان از یک خودروی نیسان حدود 100 کیلو ماده مخدر شیشه کشف کردند.
سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: مأموران پلیس شهرستان بهبهان با اشراف و تسلط اطلاعاتی از انتقال یک محموله بزرگ مواد مخدر از این شهرستان مطلع شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با تلاش شبانه‌روزی و رصد دقیق اطلاعاتی، محور تردد خودروی نیسان‌پیکاب حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی منسجم و مقتدرانه آن را توقیف کرده و در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه را که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود، کشف کردند.
 
دستگیری قاتل فراری در یک‌قدمی مرز
مرد جنایتکار که در نزاع و درگیری مرتکب قتل شده بود، وقتی قصد خروج از کشور به مقصد ارمنستان را داشت از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ سیاب شیریندلی، فرمانده انتظامی شهرستان جلفا اظهار کرد: عوامل پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان جلفا در یک عملیات مشترک با یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند با رصد لحظه به لحظه خودروی متهم با دوربین‌های شهری و سیستم‌های فنی، متهم را در خروجی شهر به سمت مرز دستگیر کنند. متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی